ספורט נשים הו מאמא: קבוצות ספורט לנשים בלבד ספורט נשים תמונה: עיריית נתניה

יותר ויותר נשים מצטרפות בשנים האחרונות לקבוצות ספורט על בסיס מגדרי. קבוצות ריצה, אימוני קרוספיט, ספורט קבוצתי – וכל זה לנשים בלבד.

אז רגע לפני שאתן רצות לעשות מנוי לחדר כושר או להתחייב למשטרי אימון מפרכים עם מאמני כושר אישיים, יצאנו לקבץ עבורכן את הקבוצות הכי שוות בעיר.

מעדיפה לרוץ עם נשים

"20 שנה לא רצתי", מספרת ענת, בת 34 מנתניה. "ראיתי בפייסבוק שנפתחת קבוצת ריצה לנשים בפולג והחלטתי לתת לזה צ'אנס. העדפתי להתחיל לרוץ עם נשים, שהנתונים והיכולות שלהן דומים לשלי. מאז אני מכורה. יש ימים שאני מגיעה לאימוני הערב עם הלשון בחוץ אחרי יום מפרך בעבודה ובבית, אבל לא מוותרת לעצמי וזה משתלם. אני חוזרת הביתה מלאת אדרנלין אחרי המפגש עם החברות לקבוצה, אנחנו מדברות, צוחקות ודוחפות אחת את השנייה במשך כל האימון".

תמיכה במקום תחרותיות

שי אלנקרי בן 33, מאמן כושר בכיר ומבעלי 'קונספט', סטודיו לאימוני כושר, שמתמחה בעיקר בקבוצות ספורט לנשים, מונה מספר סיבות לתופעה. "יש נשים שמרגישות לא נוח להתאמן בחברת גברים", מסביר אלקנרי. "דבר נוסף הוא הרגשת האחווה שקיימת רק בין נשים. המתאמנות שלנו דוחפות ומדרבנות אחת את השנייה. בניגוד לגברים, הן פחות תחרותיות והרבה יותר תומכות אחת בשנייה. מעבר לכך, מטבע ההבדלים הפיזיולוגיים בין שני המינים, העבודה הגופנית והדגשים הנדרשים לנשים, שונים מאלו של הגברים".

כדורשת לאימהות 

גם ענף הכדורשת, שצובר תאוצה בכל הארץ, ובנתניה והסביבה, בנוי על אחווה נשית. יעל בת 42, יזמית נדל"ן מאבן יהודה, הצטרפה לקבוצת כדורשת במקום מגוריה לפני שנתיים. "עד גיל 40, לא עשיתי שום פעילות גופנית", מספרת יעל . "פשוט שנאתי להזיע. התוודעתי למשחק דרך חברה מהפייסבוק, שהייתה בקבוצת כדורשת ומשהו בזה הדליק אותי. מאז אין סיכוי שאוותר על אימון או משחק. השנה נרשמנו בפעם הראשונה לליגה, ללא הצלחה מרובה אומנם, אבל אנחנו לא אומרות נואש. להיפך, השאיפה שלנו היא להמשיך להשתפר. לשם כך נתאמן גם במהלך החופש הגדול וננסה לגייס שחקניות חדשות. הכדורשת הוא לגמרי חלק מהחיים שלנו, כל השנה".