הזוכה הגדולה בטורניר "שווים בכדורגל" – נבחרת מכבי נתניה צילום: בן בלניק

בשישי האחרון התקיים אחד ממשחקי הדגל של טורניר "שווים בכדורגל"  פרויקט "שווים בכדורגל" מאגד יחדיו קבוצות יוניפייד - קבוצות המורכבות מאוהדים וספורטאים עם מוגבלות שכלית התפתחותית – המתאמנות יחד פעם בשבוע במועדונים של שתי הליגות הראשונות 

בשישי האחרון התקיים משחק הליגה של שווים בכדורגל בספורטק עמק הארזים בירושלים באירוח עיריית ירושלים. את הטורניר מוביל ארגון ספיישל אולימפיקס ישראל יחד עם מנהלת הליגות, ההתאחדות לכדורגל, התאחדות הספורט לבתי הספר, משרד הספורט ועיריית ירושלים.

בטורניר התחרו קבוצות משולבות של שחקני ספיישל אולימפיקס, ספורטאים עם מוגבלויות שכליות וקוגנטיביות ואוהדי הקבוצות של הפועל תל אביב, מכבי תל אביב, מכבי חיפה, הפועל ים, הפועל פ"ת, הפועל כפר סבא, עירוני אשדוד ומכבי נתניה. בסופו של טורניר שווים בכדורגל כלל השחקנים מקבלים מדליות על השתתפות, אך הקבוצה הזוכה בבית דרג א' – מכבי נתניה. בבית דרג ד׳ זכתה: הפועל ים, בבית דרג ג׳ זכתה: הפועל פ״ת, בבית דרג ב׳ זכתה: הפועל ב"ש, וכאמור בבית דרג א׳ זכתה: מכבי נתניה.

פרויקט "שווים בכדורגל" של ספיישל אולימפיקס, מאגד יחדיו קבוצות יוניפייד (קבוצות משולבות). בפרויקט שווים בכדורגל, כל קבוצה מורכבת מספורטאי "ספיישל אולימפיקס" ספורטאים מיוחדים, כאשר הספורטאים ללא מוגבלויות, הנם אוהדי הקבוצות השונות והם גם מתפקדים כמנהלי הקבוצות בהתנדבות מלאה ומתוך חיבור לחזון ושילוב אותו מובילה ספיישל אולימפיקס ישראל. כיום, הליגה כוללת 10 קבוצות וכ-360 שחקנים הפעילים כיום בליגה.

לדברי שרון לוי בלנגה, מנכ"לית ספיישל אולימפיקס ישראל: "תשומת הלב מייצרת הכלה ושינוי חברתי דרך המגרש בהשראת עקרון פשוט - להתאמן יחד, לשחק יחד, להיות מאוחדים למטרה אחת על המגרש- לנצח ולהתחרות יחד. הספורט הוא כלי מהיר לידידות ולהבנה בין ספורטאים עם וללא מוגבלות . בהזדמנות זו אנו רוצים להודות לעיריית ירושלים ולראש העיר מר משה ליאון על ההזדמנות לארח טורניר חשוב מסוג זה".
עיריית ירושלים, שאירחה את הטורניר בעיר, בשיתוף ארגון ׳ספיישל אולימפיקס׳, מובילה ומקיימת באמצעות אגף הספורט מגוון של מסגרות ואירועי ספורט ייחודיים, עם ערך מוסף, עבור כלל האוכלוסיות ובענפים שונים. אלה, מאפשרים לתושבי ותושבות העיר למצוא את המקום בו יוכלו להתפתח וליהנות ממעטפת ספורט מקצועית, בענף המעניין אותם, יחד עם תמיכה חברתית וקהילתית.