מתוך אתר חברה קדישא נתניה  אושרה הרחבתו של בית העלמין בנתניה מתוך אתר חברה קדישא נתניה 

בית העלמין במזרח נתניה יורחב ב-73 דונם. ארז טל מהנדס העיר: "תוכניות אלו יאפשרו מענה ראוי לצרכי הקבורה העירוניים לעשור הקרוב"

מתוך אתר חברה קדישא נתניה 

וועדת המשנה לתכנון ובנייה שהתכנסה ביום שני השבוע – המליצה לוועדה המחוזית על הרחבתו של בית העלמין במזרח נתניה, שהולך ומתמלא בשנים האחרונות.

התכנית שהוגשה על ידי חברה קדישא, כוללת הרחבה של 65,000 קברים על שטח של 73 דונמים ממזרח ודרום לבית העלמין על שטח המוגדר כיום כחקלאי.

פרוט התוכנית

מדובר בצעד אחד מתוך מהלך כולל בנושא, לאחר שבשנת 2015 אושרה תוכנית שנמצאה בעבר בתחום שיפוט המועצה האזורית לב השרון, הכוללת שני מתחמים להרחבה עתידית: שלב א' המאושר שטרם נבנה, כולל קבורה בצפיפות 750 קברים לדונם וסך הכל כ- 42,000 קברים בסוגי קבורה שונים ושלב ב' התוכנית שהומלצה, המהווה המשך להתפתחות בית העלמין בצפיפות של 900 קברים לדונם וסך הכל 62,000 קברים עם רצועת גינון היקפי ברוחב של 5 מ' וזיקות הנאה לטובת מעבר כלי רכב והולכי רגל.
התוכנית המומלצת תוסיף פוטנציאל להגדלה ניכרת של בית העלמין, סה"כ כשישים וחמישה אלף מקומות קבורה.

האזור המיועד להרחבת בית העלמין גובל מצפון בתוכנית שכונת "צמרות" שנמצאת בתהליכי אישור מתקדמים, ממזרח במועצה אזורית לב השרון, מדרום, בתוכנית "אילנות" המקודמת בשיתוף רשות מקרקעי ישראל והוועדה המחוזית וממערב בקריית השרון.

ארז טל, מהנדס העיר: "תוכניות אלו יאפשרו מענה ראוי לצרכי הקבורה העירוניים לעשור הקרוב, בשים לב לשילוב של מספר שיטות קבורה, בדגש על הפסקה הדרגתית של הקבורה הקונבנציונלית, שאינה מאפשרת ניצול נכון של הקרקע, ומאידך הימנעות ככל הניתן מקבורה "רמה" הרוויה מאוד המאפיינת את בית עלמין ירקון, ובמקום שילוב של קבורת מכפלה וקבורת סנהדרין, תוך שימוש בשיטות תכנון עדכניות.