אילוסטרציה | fotolia המהפכה בענף מוניות השירות יוצאת לדרך אילוסטרציה | fotolia

משרד התחבורה יפרסם מכרזים להפעלת מוניות שירות שישרתו את תושבי השרון והסביבה. השר כץ: הרפורמה תשפר באופן דרמטי את שירותי התחבורה הציבורית בישראל, והנוסעים במוניות השירות ייהנו מההנחות הניתנות כיום למחזיקי כרטיס "רב קו" באוטובוסים וברכבת"

אילוסטרציה | fotolia

מהפכת מוניות השירות, שמקדם שר התחבורה ישראל כץ, מגיעה גם לאזור השרון. במסגרת הרפורמה משרד התחבורה יפרסם מכרזים להפעלת קווי מוניות שירות באזור השרון במטרה לשדרג באופן משמעותי את התחבורה הציבורית בישראל.

במסגרת הרפורמה יפורסמו מכרזים חדשים להפעלת תשעה קווי מוניות שירות באשכול השרון.

כמו כן, במסגרת הרפורמה יתאפשר לראשונה שימוש של כרטיס הרב-קו בענף המוניות, שיאפשר לנוסעים ליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים בתחבורה הציבורית, כולל מעבר בין קווים ללא תשלום, מידע לנוסעים, מידע על נסיעות באפליקציות, הזמנת מקומות בנסיעות בינעירוניות ועוד.

ע"פ התכנית, הרפורמה בענף המוניות תחול על כל קווי המוניות הקיימים ועל קווים חדשים או משודרגים. השר כץ ציין כי הרפורמה בענף מוניות השירות מבוצעת כחלק ממהלך כולל שתכליתו לממש יעודן של מוניות השירות, כאמצעי תחבורה משלים לאוטובוסים ולרכבות ולחזק את מערך החבורה הציבורית בישראל. לדבריו, הרפורמה תשפר באופן דרמטי את שירותי התחבורה הציבורית בישראל והרחבת מערך שירותי המוניות תאפשר מעבר נוסעים נוספים מרכב פרטי למוניות שירות.

ההליך המכרזי יתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון יתבצע מיון מוקדם של חברות העומדות בתנאי הסף שקבע משרד התחבורה בהליך התחרותי. חברות שעברו את השלב המוקדם, יוכלו להמשיך ולהתמודד על הפעלת כל אחד מאשכולות קווי המוניות שיצאו בהדרגה לתחרות.