חניון פיראטי בשמורת האירוסים | תמונה באדיבות טלי מולנר החניון המסוכן של שמורת האירוסים חניון פיראטי בשמורת האירוסים | תמונה באדיבות טלי מולנר

רכבים החונים בכניסה הראשית לשמורת האירוסים מהמרים על חייהם הלכה למעשה, כשביציאה הם משתלבים היישר לכביש הראשי ברחוב בן גוריון. אלי דלל: "הכניסה דרך צומת בן גוריון אסורה בהחלט ומהווה עבירת תנועה תוך סיכון חיי אדם" 

לא מעט נהגים מסכנים מדי יום את חייהם בחניון הלא מוסדר בשמורת האירוסים. 

חניון פיראטי בשמורת האירוסים | תמונה באדיבות טלי מולנר

החניה במקום אמנם קרובה מאוד לכניסה הראשית לשמורה, אך הסכנה הגדולה מתחילה בדרך החוצה. למעשה, על מנת לעזוב את המקום על הרכבים לעלות על מעבר חציה, דבר המסכן את הולכי הרגל במקום. אלא שהדבר החמור עוד יותר הוא העובדה שאין ביציאה נתיב השתלבות ולמעשה כל רכב יוצא נכנס היישר לרחוב בן גוריון – רחוב ראשי בו ישנה תנועת מכוניות ברוב שעות היום.

להסדיר או לחסום

"החניון הזה בעצם פיראטי. זה שטח ענק שנראה כמו חניון ולכן אנשים מחנים שם", אומרת הפעילה החברתית טלי מולנר. "אין נתיב השתלבות ומי שרוצה לצאת מגיע ישר לבן גוריון. אם זה חניון, יש להסדיר אותו מבלי לסכן חיים ביציאה ואם לא, לחסום את הכניסה ולהציב בה עמודים. ברור שהמצב המועדף הוא הסדרת החניון ולאפשר דרכי גישה שיועילו מאוד לנכים ובעלי מוגבלויות, אבל במצב הנוכחי רכבים לא יכולים לצאת משם ונהגים פשוט מהמרים על החיים שלהם". מולנר אף פנתה לחבר המועצה אלי דלל שאמר שהנושא יטופל.

חדשות מקומיות - החניון המסוכן של שמורת האירוסים

חניון פיראטי בשמורת האירוסים | תמונה באדיבות טלי מולנר

מ"מ ראש העירייה ויו"ר ועדת התנועה העירונית, אלי דלל, מסר בתגובה לדברים: "לשמורת האירוסם יש שני חניונים מוסדרים: האחד בשלולית החורף והשני בעוזי חיטמן. הכניסה דרך צומת בן גוריון אסורה בהחלט ומהווה עבירת תנועה תוך סיכון חיי אדם. כשהנושא הובא לידיעתי הנחיתי באופן מיידי את מחלקת התנועה לסגור את הכניסה מהצומת. במקביל, אנו מקדמים תכנית להסדרת הצומת על ידי חל"ת במסגרת קידום פינוי המזבלה והתב"ע בנת/620".