יוני שיטבון. חושף את תוכנית "מנהלת שירות לתושב" יוני שטבון חושף תוכנית "מנהלת שירות לתושב" יוני שיטבון. חושף את תוכנית "מנהלת שירות לתושב"

במפגש עם כלי תקשורת מקומיים, הציג יוני שטבון את תוכניתו לחלוקת העיר לשבעה רובעים שונים כאשר יבחר לראשות העיר והתייחס גם לסוגיית השבת

העיר נתניה תחולק ל-7 רובעים, כאשר כל רובע ינוהל על ידי מנהלת שרות לתושב.

יוני שיטבון. חושף את תוכנית "מנהלת שירות לתושב"

במפגש אינטימי עם גופי תקשורת בעיר, הציגו לראשונה יוני שטבון וצוותו תוכנית אמיצה עם השלכות גדולות על מרבית הרבדים בעיר. יוני הציג את חזונו לניהול העיר לכשייבחר לראשותה "בנתניה כיום 234,000 תושבים, כאשר על פי תוכנית המתאר, צפויה העיר לגדול לכ- 350,000 תושבים כבר בשנים הקרובות. אני רוצה לחלק את העיר ל-7 רובעים ולהתייחס לכל רובע כאל יישות מנהלית נפרדת. הרעיון הוא לייצר 7 ישויות ניהוליות שמנוהלות על ידי מתחם מנהלת שירות לתושב. ראש המנהלת יקבל סמכויות, משאבים וכלים".

חדשות מקומיות - יוני שטבון חושף תוכנית "מנהלת שירות לתושב"

הרעיון לקוח מהעיר פריז, בה השיטה עובדת מצוין וכל רובע אחראי על מספר תחומים "מסקרים שערכנו ומפגשים עם תושבי העיר, התושבים מרגישים שראש העיר מרכזת את כל הסמכויות בידיה ובידי צוות מצומצם והתושבים מרגישים חוסר גדול בשירות ובנגישות למשרדים השונים, כמו כן הם מרגישים שאין להם למי לפנות בבעיותיהם השונות".

כדוגמא נתן יוני את רובע דרום העיר שיורכב מהשכונות: פולג-עיר ימים, קרית נורדאו, דורה, אזורים, גבעת האירוסים, גלי ים ואגמים. הרובע הזה מונה כ-74,000 תושבים, ושווה במספרו לכל תושבי העיר רעננה. "לא יתכן שמספר כה גדול של תושבים, לא יקבל שירות מגוף השייך לרובע עצמו".

"במצב כיום, כאשר הפיקוח על התחומים השונים נמצא בידי צוות העירייה בלבד, ההרגשה היא שאין פיקוח בכלל וכל קבלן או עובד עירייה, פועל ללא פיקוח מספיק ואת התוצאות אנו יכולים לראות בשטח".
על פי התוכנית, ראשי המנהלת ייבחרו במכרז ויצטרכו להציג כישורי ניהול וביצוע גבוהים, כל מנהל רובע ינהל את תקציבו באופן עצמאי ויהיה אחראי על כל מה שקורה ברובע בתחומים השונים.
יש לציין שכיום קיימים בעיר רובעים, אולם אין למנהלי הרובעים סמכויות ו/או כלים לנהל את הרובע ולמעשה מרבית התושבים אינם מודעים כלל להשתייכותם לרובע מסויים וכאשר הם צריכים לקבל שרות, הם נאלצים להגיע למשרדי העירייה

יוני הוסיף כי הוא וצוותו עמלו חודשים רבים לבניית התוכנית ווידאו כי התוכנית לא תגרום לחריגה מהתקציב העירוני וכמו כן רוצה שתקציב 2019 יכלול בתוכו גם תקציב שירות לתושב.

כשנשאל יוני כיצד יתחייחס לשבת לאחר שייבחר, ענה יוני כי הוא מצפה מכל ראש מנהלת, להגדיר את הצרכים הספציפיים שלו לגבי סופי השבוע. כמו כן ציין כי למרות שגדל על ערכי הציונות הדתית, הוא מבין את הפסיפס האנושי בעיר וברגע שייבחר לרשות העיר ציין "אני כבר לא יוני שיטבון הפרטי. אני מאמין שצריך להיות ראש עיר קשוב לצרכי הסקטורים השונים בעיר. אני מאמין שצריך להיות פרקטי, פרגמטי ורגיש בנושא השבת".

היום בערב (ראשון) ישלח סרטון לתושבי העיר על התוכנית. צפו בסרטון