הפגנה מול נציבות הכבאות קריאות למרד בתחנת כבאות נתניה הפגנה מול נציבות הכבאות

נתק מוחלט בין תחנת כיבוי נתניה לבין נציבות הכבאות הארצית. קצינים בתחנה קוראים ללוחמי האש בנתניה להתעלם מכל פנייה או בקשה מהנציבות הארצית. עמוס סילם, סגן יו"ר וועד העובדים "מבחינתכם המחוז לא קיים"

ביום חמישי האחרון התקיימה הפגנה מול נציבות הכבאות וההצלה בדרישה להדיח את הנציב, רב טפסר דדי שמחי.

בחודשים האחרונים החל סכסוך בין ארגון הכבאים לבין הנציבות ובראשה הנציב שמחי. הארגון טוען כי אין שיתוף פעולה מהנציבות, יש גיוס אנשים מחוץ לכבאות במטרה לנפח את מצבת כח האדם,ציוד מיושן ותקול, רכבי כיבוי ישנים שקשה לתת איתם שרות לאזרח, מדים שעשויים פוליאסטר ואינם עומדים בתקן העולמי. בעקבות טענות אלו ואחרות, החליט ארגון העובדים בחודשים האחרונים על עיצומים, השבתות, הפגנות ובשבוע שעבר אף עצרו טקס סיום מפקדי צוותים והגיעוו להפגנה מול הנציבות.

"לא מדברים איתו בכלל. הוא לא קיים"

עמוס סילם, מפקד משמרת בתחנת נתניה וסגן יו"ר ארגון העובדים הארצי אמר בראיון לנתניה נט "יש שמונה קצינים בתחנה המביעים אי אמון במפקד המחוז, על כך שהוא לא מגבה את הכבאים בשגרה ובחרום, ומבטל החלטות של כל הסגל הפיקודי. הוא יצא בהצהרה שתוך שלושה חודשים יחליף את המדים כמו שמקובל בתקן העולמי וזה עדין לא קרה.הוצאנו מכתב ובו הצהרנו שתחנת נתניה בנתק עם המחוז על כל המשתמע מכך. כמו כן אמרתי והקלטתי את עצמי אומר לעובדים שאם מפקד המחוז מגיע לדבר איתם 'אתם פשוט מסתובבים 180 מעלות ממנו, לא מדברים איתו בכלל. הוא לא קיים.בעקבות זאת השעו אותי מהתפקיד לפרק זמן מסוים".

סילם מסכם "בכל 3-4 ימים אנחנו עושים איזושהי פעולה ואנחנו לא מקיימים איתו קשר (מפקד המחוז), כמו גם בכל הארץ. הנציב אומר שאנשי הוועד מאוד מיליטנטים ומאיימים על המאבק כולו. שהכל התחיל בגללי ובגלל שניים נוספים.אנחנו לא נפגע באימונים, בהכשרות או ביציאה לאירועים. אנחנו פשוט לא מכירים בנציב".

חדשות מקומיות - קריאות למרד בתחנת כבאות נתניה

הנציב. רב טפסר דדי שמחי

"מדובר ברצון הועד לשמר דפוסי התנהלות פסולים"

גורמים בכירים בנציבות מסרו כי הטענות על חוסר בציוד, מדים לא תקינים ורכבים מקולקלים הם לא הסיבה האמיתית למחאה וכי רק בשנה האחרונה נוספו למערך כ- 30 כבאיות חדשות כולל מנופי כיבוי, נבנו ושופצו תחנות וגויסו 150 לוחמי אש חדשים. בשנה הנוכחית יתווספו עוד 60 כבאיות חדשות שהכסף כבר שולם עבורן. מדובר ברצון הועד לשמר דפוסי התנהלות פסולים מן העבר, שאין להם מקום במערך מבצעי וחשוב ככבאות

השאלה היא מי מנהל את הכבאות: הנציב ומטה הנציבות או הוועד.
הנציבים בעבר כמו גם הנוכחי כתבו והתריעו כי חדשות לבקרים, נפגעת עבודת הרשות הן באימונים, תרגילים, הכשרות, מתן שירות לאזרח וכל פעם באמתלות שונות. גם מבקר המדינה כתב זאת בדו"ח האחרון על הכבאות ממאי 2017.

תגובת נציבות הכבאות

לא יתכן, שחדשות לבקרים, תיפגע עבודת רשות הכבאות וההצלה אם זה באימונים, תרגילים, הכשרות, או מתן שירות לאזרח וכל פעם באמתלות שונות.

יעוד הרשות הינו הצלת חיים! ובאופן התנהלות הדברים כיום, קיים קושי וסכנה ממשית למלא את ייעודנו.
על אף המחלוקות, נציב כבאות והצלה רואה בארגון העובדים שותף וקורא לו להיות חלק מדרך שתכליתה מתן שרותי כבאות והצלה ראויים למדינת ישראל.