תמונה : עיריית נתניה האם יש סכנה לילדינו במוסדת החינוך בעיר? תמונה : עיריית נתניה

חבר המועצה עופר אורנשטיין מתריע על סכנה בטחונית במוסדות החינוך בעיר, לאחר שביקר באחד ממוסדות החינוך וראה את הפועלים מסתובבים ללא מאבטח במתחם "לא צריך אפילו כלי משחית, לא צריך שום דבר כדי לבצע פיגוע בילדים קטנים"

חבר המועצה עופר אורנשטיין העלה לסדר היום את סוגיית פעילות קבלני העבודה במוסדות החינוך.

תמונה : עיריית נתניה

לאור המצב הביטחוני השורר בארצנו, ולאור העבודה כי העירייה מבצעת פרוייקטי שדרוג ואחזקה שוטפת במוסדות חינוך במהלך שנת הלימודים, ובמיוחד בגני ילדים בהם אין שומר בכל גן, באמצעות קבלנים חיצוניים, ביקש חבר המועצה עופר אורנשטיין לדון ולאשר את ההצעה לסדר יום כדי להגביר את הבטחון במוסדות החינוך "אמנם יש מאבטחים בבתי הספר וגני הילדים, אולם השומר נמצא בחוץ ועושה מידי פעם סריקות. הדבר הזה יכול להיות מאוד בעייתי כשהפעילות הזו מתבצעת בתוך הגן/ בית הספר ומסכן את הילדים" אמר חבר המועצה אורנשטיין בישיבה והוסיף "אני נכחתי באופן אישי במוסד חינוכי שבוצעה בו עבודה מסויימת וראיתי את הפועלים במתחם. כשאתה מסתכל על הדבר הזה ומסתכל על הילדים שנמצאים במקום, ללא מאבטח במקום, זה פשוט מפחיד. כולנו פה הורים לילדים ואתה לא צריך אפילו כלי משחית, לא צריך שום דבר כדי לבצע פיגוע בילדים קטנים". חבר המועצה אורנשטיין הציע ליישם את ההצעה בכל מוסדות החינוך בנתניה, לא רק בממלכתי והממלכתי דתי.

ההצעה ע"פ אורנשטיין

חדשות מקומיות - האם יש סכנה לילדינו במוסדת החינוך בעיר?
1. יש להמנע ככל האפשר מלבצע פעילות קבלנית של שדרוג ואחזקה במוסדותחינוך במהלך שעות הלימודים.

2. במידה ומבוצעת פעילות קבלנית במוסד חינוכי במהלך שנת הלימודים, יעמיד הקבלן על חשבונו מאבטח אחד חמוש לפחות הצמוד לפעילות במהלך כל זמן הפעילות הקבלנית, וזאת כחלק מתנאי המכרז לבחירת הקבלן.
3. כל עובדי הקבלן יעברו בדיקה פיזית ע"י המאבטח לפני כניסתם לאתר של המוסד החינוכי.
4. במידה והפעילות הקבלנית אורכת מספר ימים, יבצע המאבטח סריקה של מוסד הלימודים לפני כניסת הילדים בבוקר.
5. מנהל החינוך לא יאפשר כניסת קבלנים לאתר מוסדות החינוכים ללא עמידה בתנאים אלו.
שירי חגואל סידון בתשובה בישיבת המועצה "בעת ביצוע העבודות יש מאבטח בכל אשכול גנים. אנחנו דורשים את זה ומשלמים על זה". מעבר לכך, לא התקבלה תגובה נוספת מהעירייה.
בהצבעה שנערכה בישיבת המועצה, האם להעלות את ההצעה לדיון הצביעו רק 4 חברי מועצה בעד, 13 חברי מועצה הצביעו נגד. ההצעה ירדה מסדר היום.