תחבורה ציבורית בנתניה | צילום: עמותת אור ירוק המאבק לתחבורה ציבורית בסופי שבוע מגיע לנתניה תחבורה ציבורית בנתניה | צילום: עמותת אור ירוק
תנועת "ישראל חופשית" יוצאת במהלך רחב במסגרתו יחלו לפעול קווי אוטובוס בסופי שבוע ב-10 ערים ברחבי הארץ, בכללן נתניה. המהלך יכלול שיתופי פעולה עם הרשויות המקומיות, רתימת התושבים וגיוס שותפים, וכן קמפיין הדסטארט המוני. המטרה - הפעלת הקווים תוך שלושה חודשים
תנועת "ישראל חופשית" יוצאת במהלך לקידום הפעלתם של קווי תחבורה ציבורית בסופי השבוע בערים בעלות רוב חילוני בישראל בתוך שלושה חודשים.
זאת במטרה לעלות מחדש לסדר היום את סוגית התחבורה הציבורית בסופי שבוע ובחגים, כמשהו שנמצא בקונצנזוס הציבורי והפוליטי וזוכה לתמיכה של מרבית הציבור, במקביל לקביעת עובדות בשטח וקידום פתרונות תחבורה פרטיים ב-10 ערים נבחרות ברחבי הארץ – בכללן נתניה. הערים הנוספות הן אריאל, אשדוד, ראשל"צ, נהריה, חדרה, מודיעין, יבנה, כפר סבא וערד.
במסגרת זו, "ישראל חופשית" תקיים בשבועות הקרובים כנסים מקומיים במטרה לרתום תושבים ולגייס פעילים מקומיים ויזמים שיהיו שותפים למהלך, גם באמצעות פלטפורמות קיימות כגון "נוע תנוע" או "שבוס". במהלך השבועות הקרובים ייערך מיפוי של צרכי הציבור בנושא ועבודת שטח לרתימתם של ראשי רשויות לקידום הסוגיה, כאשר המטרה היא שגם התושבים המקומיים יפעילו לחץ על ראשי עריהם במטרה שאלה יפעלו לסבסוד קווי תחבורה ציבורית בסופי שבוע. יש לציין כי סקרים שנעשו בנושא הראו כי למעלה מ-70% מהציבור היהודי בישראל תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע ובחגים.
תנועת "ישראל חופשית" שפועלת למען שינוי מערכת היחסים בין הדת והמדינה בישראל והבטחת פלורליזם וחופש במרחב הציבורי, מובילה בשנים האחרונות את המאבק למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ובפרט באזורי ביקוש בעלי רוב חילוני בישראל. בין היתר באמצעות פעיליה "ישראל חופשית" יזמה וקידמה את קמפיין "מחכה לאוטובוס בשבת", חיזקה ותמכה ביוזמות שונות של תחבורה ציבורית ושיתפה פעולה עם חברי מועצה וראשי רשויות שונים. התנועה גם שותפה לבג"צ שהוגש נגד שר התחבורה ישראל כץ, נוכח סירובו להפעיל את סמכותו ולבחון הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת.

לחץ על הממשלה 

אייל אקרמן, מנהל מרכז "תשתית" להכשרות וליזמות אזרחית‏ ב"ישראל חופשית": "מטרתנו היא לייצר מסה קריטית לתמיכה במתווה הפעלת קווי אוטובוס בסופי השבוע בערים בעלות רוב חילוני. אנו רואים כי יש ביקוש בציבור להפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע ובחגים, ומתכוונים להפעיל את מלוא הלחץ על הממשלה. עלות קידומו של קו כזה מסתכמת בכ-100-150 אלף שקלים, ובמידת הצורך גם נפנה למימון המונים באינטרנט. הציבור הישראלי לא מוכן להמשיך ללא תחבורה ציבורית ראויה בסופי השבוע".