פארק מדעי בנוף גלים | צילום: רן אליהו גן מדעי חדש בנוף הטיילת פארק מדעי בנוף גלים | צילום: רן אליהו

גן מדעי חדשני, המציג אלמנטים חזותיים וקוליים, מים, אור, אנרגיה סולארית ואלקטרוניקה נפתח בשכונת נוף טיילת בנתניה

המתקנים מעודדים בין היתר שיתוף פעולה ועבודת צוות של המשתתפים להפעלת המתקנים השונים.

=

פארק מדעי בנוף גלים | צילום: רן אליהו

עיריית נתניה באמצעות החברה לפיתוח נתניה השלימה את פיתוחו של גן מדעי חדש בשכונת נוף הטיילת.

מדובר בתפישה חדשה של גני משחקים בעיר, שכן מתקני המשחק בגן משלבים חוייה מהנה ומאתגרת, תוך לימוד חוקים פיזיקליים וכן מושגים של העולם והיקום ואנרגיה חלופית ובתוך כך – מאפשרים הכרת עולם שלם של תופעות מחיי היומיום שלנו.

בגן, תוך כדי חווית משחק מהנה ניתן ללמוד על כוח הכבידה, על הכוח הצנטריפוגלי או על החוק השלישי של ניוטון. להכיר תופעות טבע שונות כדוגמת ליקוי ירח וליקוי חמה, עונות השנה והוריקן.

הגן אינו מחובר למקור חשמל חיצוני ומפיק את כל האנרגיה הדרושה לו מאנרגיית השמש ומאנרגיית המשחק של המשתתפים.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "העיר נתניה חרטה על דיגלה את שיפור איכות החיים בעיר וכן את הרחבת סל השירותים הניתן לתושב בכל אחד מתחומי הפעילות העירונית,
ובראשם תחומי החינוך, התרבות והפנאי. במסגרת זו קידמנו הקמתם ושדרוגם של גנים ציבוריים, מגרשי ספורט ומתקני כושר, מרכזים קהילתיים ומועדוני נוער וכן מתקנים כדוגמת הפלנתניה, הסקייטפארק ופארק האופניים, כאשר גן המדע שפתחנו זה עתה – הוא אתר ייחודי ומתקדם, המוסיף עניין, מפתח סקרנות ומאפשר למידה בדרך משחק.
"אני מאחלת לילדי נתניה ולהוריהם קיץ נעים מהנה ובטוח!"

עו"ד שירי חגואל-סיידון, סגנית ומ"מ ראש העיר ויו"ר דירקטוריון ח.ל.ת: "הגן המדעי החדש הוא אבן דרך נוספת בפיתוחה של העיר נתניה. מתקניו הייחודיים של הגן יעשירו את ילדי העיר באתגרי חשיבה ומשחק מדעיים והחוויה המצפה למבקרים תהיה יוצאת מן הכלל. החברה הכלכלית פועלת לגוון את אופי הפיתוח הסביבתי ולספק לתושבי העיר מנעד רחב של פעילויות ומתקנים ציבוריים. נמשיך לפעול במיטב הידע והמקצועיות לפיתוח תשתיות ומתחמים ציבוריים לרווחת תושבי העיר והבאים בשעריה, בהתאם למדיניות שמתווה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר".


הגן פתוח לכל, ללא תשלום ובשבוע הקרוב תותקן בו הצללה שתאפשר בו פעילות נוחה גם בשעות הצהריים.