זיהום האוויר, עשן וריחות שריפה מכתב לשר אלקין "זלזול באיכות חיינו ובבריאותנו" זיהום האוויר, עשן וריחות שריפה
ועד הפעולה אזרחים למען אוויר נקי, הנאבק נגד תופעת שריפות הפסולת בשרון ובמערב השומרון, פנה הבוקר במכתב לשר להגנת הסביבה זאב אלקין והתריע כי המצב בשטח הולך ומחריף וכי אתרי פסולת פיראטיים חדשים מוקמים מדי שבוע ושבוע.
ועד הפעולה מלין כי פנייתו הקודמת אל השר, שנשלחה לפני יותר משלושה חודשים, לא נענתה למרות תזכורות שנשלחו ללשכה.

ועד הפעולה מדגיש כי לאור התעלמותו של המשרד להגנת הסביבה מן הפנייה ממשיכות שריפות הפסולת להיות מפגע בריאותי של ממש  "אנו רואים בחומרה את ההתעלמות מפנייתנו ורואים בכך זלזול באיכות חיינו ובבריאותנו, שעליהן אתה מופקד" מציין ועד הפעולה במכתב  "המצב הגיע לידי כך שתושבים רבים, ובהם ילדים ונשים בהיריון, מדווחים על קשיי נשימה, צריבות בעיניים וגירויים בגרון ובעור. רבים מהחומרים המועלים באש רעילים ומסרטנים, וגורמים נזקים בלתי הפיכים בטווח הארוך".

בסיום המכתב מבקש ועד הפעולה להיפגש בדחיפות עם השר להגנת הסביבה כדי להציג לפניו את המצב לאשורו ולהציע פתרונות, וכדי להבין אילו פעולות המשרד להגנת הסביבה נוקט בנושא וכיצד הוא מתכוון למגר את התופעה.
לפני פחות משבועיים פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו 18 ראשי רשויות מהאזור, המייצגים כמיליון תושבים, ודרשו את התערבותו הדחופה כנגד תופעת שריפות הפסולת משני עברי הקו הירוק. בפנייתם, קבלו ראשי הרשויות על אזלת ידן של רשויות האכיפה בטיפול בתופעה וציינו כי היקף תופעת שריפות הפסולת באזור עצום, אולם משרדי הממשלה השונים מתנערים מאחריותם. ראשי הרשויות קראו לראש הממשלה להתערב אישית ולהעלות את הנושא לסדר היום בדחיפות כדי למגר את התופעה.