המבנה שנועד במקור לשמש כבית הידידות "כל מה שקורה בעניין בית הידידות הוא ביזיון אחד גדול" המבנה שנועד במקור לשמש כבית הידידות
הצעתו לסדר היום של דניאל מהרט בעניין הטיפול בנושא בית הידידות נדחתה, אבל אין לו כוונה לוותר. "אנחנו זקוקים למבנה שייתן מענה לצרכים של הקהילה האתיופית", הוא אומר. "אני מקווה להיפגש בהקדם עם ראש העיר כדי לקדם את הנושא"
כבר תקופה ארוכה שבני הקהילה האתיופית מאוכזבים מאוד מהתנהלותה של עיריית נתניה.
בית הידידות, שנועד לאפשר להם שמירה על אורח חיים קהילתי ותרבותי – בין השאר באמצעות אירוח מספר רב של אנשים במקרה אבלות – אינו עונה כלל על הצרכים שלהם ומעמיד אותם פעמים רבות בפני שוקת שבורה. 

"לא מוזיאון, לא משרד"

"קשה להבין את המצב הזה מבלי להכיר את המנהגים והערכים של הקהילה האתיופית", אומר חבר האופוזיציה וסיעת 'למען נתניה' דניאל מהרט, שהעלה בישיבת המועצה האחרונה הצעה לסדר היום על מנת לפתור את הנושא – אך זו נדחתה על הסף ולא נדונה בסופו של דבר. "אנחנו זקוקים למבנה שישרת את אורח החיים של הקהילה. בנושא האבלות – מגיעות משפחות גדולות מכל רחבי הארץ כדי לנחם ובאמצעות המבנה אנחנו שומרים על הביחד שלנו. אני לא מדבר על מוזיאון, אבל המקום שנועד לכך משמש כיום כמבנה משרדים עם עובדי עירייה שאמנם מעניק שירותים לקהילה בעניינים של זכויות עולים וקשיי שפה, אבל ממש לא לכך הוא נועד".

"העירייה מתנגדת"

"בכל הערים יש פתיחות גדולה בנושא בית ההתכנסות, כמו פתח תקוה, רמלה וכפר סבא", ממשיך מהרט. "חבל שרק בנתניה זה לא קורה. הקואליציה בעירייה התנגדה לזה ואנחנו מאוד מאוכזבים מהמצב. כל מה שקורה בעניין בית הידידות הוא ביזיון אחד גדול". 
מה אפשר לעשות לדעתך כדי לפתור את הבעיה?
"ההצעה שלי היא לנצל את החצר האחורית של מה שנועד במקור להיות בית הידידות. היא לא מנוצלת ואפשר בהחלט להקים במתחם הזה מבנה שיכבד את בני הקהילה שלנו וייתן מענה לצרכים שלה. ראש העיר אמרה שישיבת המועצה היא לא המקום לדון בנושא הזה. אני מקווה להיפגש איתה בהקדם כדי לקדם את הנושא ואשמח לעשות זאת בכל זמן שאדרש". 
תגובת עיריית נתניה תובא כשתתקבל.