ארנונה עיריית נתניה בדקו האם אתם זכאים ל 50% הנחה בארנונה ארנונה עיריית נתניה

עיריית נתניה מאמצת המלצות משרד הפנים ותעניק הנחה של 45-50% על חובות ארנונה קיימים

בתאריך 23 באפריל 2017 פורסמו תקנות הסדרים לגבי הנחה מארנונה המאפשרות למועצת הרשות המקומית לצאת למבצע גביית חובות ארנונה.

תמונה: עיריית נתניה

התקנות קובעות כי המבצע יהיה תקף בחודשים יוני עד נובמבר 2017 ויכלול חובות ארנונה של כלל הנכסים או נכסי מגורים בלבד. עוד קובעות התקנות כי ניתן יהיה להפחית 45%-50% מסכום חוב הארנונה שנצבר עד ליום 31 דצמבר 2014 ללא מגבלת שנים וזאת בשני תנאים: תשלום הארנונה לשנים 2015-2016 נפרע/הוסדר כדין וחתימה על התחייבות להמשך תשלום.

בישיבת מועצת העיר ביום 3 מאי 2017 החליטה העירייה לאמץ את ההסדר הקבוע בתקנות כאמור ותפעל בעניין על פי חוק ועל פי הנחיות משרד הפנים.

1. מבצע גביית החובות המפורסם ע"י משרד הפנים הינו כלי גבייה נוסף העומד לרשות העירייה, ובפרט עבור חובות "ישנים" אשר לגביהם בוצעו ומבוצעים הליכי גביה מנהלית ומשפטית וסיכויי גבייתם נמוכים ביותר. יודגש כי ההפחתה תחול על מלוא הסכום לרבות ריבית פיגורים והצמדה. (נזכיר כי הריבית ברשויות היתה בגובה 9% וירדה ל 6%)

2. סכום החוב, כולל חובות אבודים לרבות ריבית פיגורים והצמדה מתחילת פעילות העירייה ועד סוף דצמבר 2014 עומד על כ- 540 מליון ₪. יובהר כי מרבית הסכום הינה בגדר "חובות אבודים" של חברות שהתפרקו ועסקים שנסגרו, שממילא לא ניתן לגבות מהם כי כבר אינם קיימים. לעומת זאת, החייבים שעשויים לשלם "ולהנות" מהמבצע הינם כל אותם אלו שבין כה וכה מתקשים לעמוד בתשלומים וכדאי להם להשלים את תשלום החוב שכאמור יישא את מלוא הסכום לרבות פיגורים והצמדה.

3. אין מגבלה של שנים ואולם ככל שהחוב "ישן" יותר רכיב הריבית וההצמדה הכלולה בו משמעותי יותר.