דשא סינתטי בגני ילדים  החלפת החול בגנים הובילה לסערה בישיבת המועצה במקום חול. דשא סינתטי בגן ילדים בעיר

רק חמישית מהגנים להם התחייבה העירייה ייהנו בחופשת הפסח מהחלפת החול בדשא סינטטי. חבר האופוזיציה, עופר אורנשטיין: "שיקולי החלוקה לא ענייניים"

בדצמבר האחרון הודיעה עיריית נתניה כי החול ב-100 גני ילדים בעיר יוחלף בדשא סינטטי עד תום שנת 2017 בעלות של חמישה מיליון שקלים.

אלא שהבטחות לחוד ומציאות לחוד: נכון לעכשיו אושר לפרויקט סכום של מיליון שקלים בלבד. 

חלוקת לחצים

עופר אורנשטיין, חבר האופוזיצה מטעם "למען נתניה", העלה את הנושא על סדר היום בישיבת המועצה אתמול (רביעי) ודרש לדעת מדוע התקנת הדשא הסינטטי בגנים לא יצאה אל הפועל בניגוד להתחייבות העירייה. "זה נושא בטיחותי ותברואתי", הבהיר אורנשטיין. "ילדים נפגעים בגני ילדים מאחר ובעלי חיים עושים צרכים בחול. מדוע הנושא לא קודם בקצב הנדרש? חלוקת הדשא בגנים הייתה מתוך לחצים כאלו ואחרים ולא מתוך שיקולים ענייניים ולכן רשימת הגנים צריכה לעבור לחברי המועצה". עוד ביקש אורנשטיין לתת לנושא עדיפות ולהתחיל בפעילות ההתקנה עד ה-1 בספטמבר. בתגובה נאמר לאורנשטיין כי בעקבות קצב ההכנסות הדל, לא הייתה אפשרות לאשר את מלוא הסכום.

מהוותיקים לחדשים

יו"ר חל"ת, שירי חגואל-סיידון, הבהירה בישיבה כי "זהו פרויקט בעל חשיבות עליונה. במהלך השנתיים האחרונות חל"ת שמה דשא סינטטי ביותר ממאה גנים שנקבעו בחלוקה שוויונית בישיבות עם אגף שפ"ע והאגף לגיל הרך. הכיוון הוא מהגנים הוותיקים לחדשים, זה לוקח זמן אולם סיימנו יותר ממאה גנים. ביום ראשון האחרון ישבנו עם שפ"ע וגיבשנו רשימת גנים, שהוצגה בפני כל מי שביקש. עם זאת, לא תמיד מי שצועק הכי חזק הבעיה אצלו קשה יותר ואנו לא חושבים שנכון לפרסם את הרשימה הזו. לעצם העניין, בכל גן לוקח כשבועיים להחליף את הדשא וכבר בפסח אנחנו נכנסים לעבודה".

בתגובה לשאלתו של אורנשטיין האם ניתן לומר בוודאות שהגנים הוותיקים קיבלו קדימות על פני החדשים ענתה חגואל-סיידון: "יש גנים עם ילדים בעלי מוגבלויות שקיבלו דשא סינטטי ובנוסף כשיש מקבץ גנים אנו משתדלים לא לעשות אחד כן ואחד לא. פרט לאלה קיבלו את הדשא הסינטטי הגנים הוותיקים ורק אחר כך החדשים".