מפת המסוף | פייסבוק אין סוף למסוף: התחדש הוויכוח על מסוף האוטובוסים בעיר ימים מפת המסוף | פייסבוק
העירייה הודיעה שהיא מקפיאה את המסוף המתוכנן ויימצא לו מקום מחוץ לשכונה, אבל ועד השכונה הופתע לגלות פניות ברשתות החברתיות בעד התכנית מטעם עמית ארד, שמלווה את הפרויקט מטעם משרד התחבורה. "חשוב מאוד שלא תניחו למיעוט מתנגד שמבסס עמדתו על שמועות לתת את הטון ולייצג את קול תושבי השכונה", הוא כותב
הדיון בסוגית הקמת מסוף האוטובוסים הגדול בשכונת עיר ימים מסרב לרדת מסדר היום.

מפת המסוף | פייסבוק

כזכור, בוועד השכונה פנו לעירייה בדרישה לשנות את התכנית המקורית להקמת המסוף בתוך השכונה, ואף קיבלו תשובה חיובית, כאשר ראש העיר, מרים פיירברג – איכר, הודיעה כי היא 'מקפיאה' את בניית המסוף וכי צפוי להימצא לו מקום אחר – מחוץ לשכונה.

עובדות אלטרנטיביות

אלא שכאשר נדמה היה כי הסערה סביב ענייני התחבורה הציבורית שכחה, החלו להגיע פניות לתושבי השכונה בעד התכנית מטעם עו"ד עמית ארד, שהציג עצמו כיועץ לרשות לתחבורה ציבורית בנושא רה ארגון התחבורה הציבורית בנתניה.
"בימים האחרונים געשה הרשת החברתית ב"עובדות אלטרנטיביות" בנוגע למסוף תח"צ שאמור לקום ליד חוף הים בפולג, דבר שיצר התנגדות של חלק מהתושבים", כתב בין השאר ארד במייל שצוטט בפורום התושבים ופורסם על ידי איתי פרימן. "כמי שמלווה את הפרויקט ומייעץ לו מטעם משרד התחבורה, אבקש להביא לידיעתכם את העובדות הנכונות ולהסביר על הפרויקט, שמיועד לשדרג את התחבורה הציבורית בנתניה ולהפוך אותה לאמינה, מדויקת, יעילה ואיכותית, ובקיצור לשימושית בפועל על ידי תושבי נתניה.

נתניה סובלת מהזנחה רבת שנים של מערך התח"צ, כאשר אחד מכשליו העיקריים הוא היותו מבוסס על תחנה מרכזית אחת ויחידה ללא מסופי/תחנות קצה. בשל כך כל נסיעת אוטובוס יוצאת וחוזרת לתחנה מרכזית, דבר שמביא לחוסר יעילות, לשימוש בקווים סיבוביים, לחוסר קישוריות ישירה בין מרכזי מגורים למרכזי ביקוש ותעסוקה, ובשורה תחתונה לשימוש מועט יחסית בתח"צ ולשימוש נרחב ברכב הפרטי".

בהתייחסו למסוף האמור נכתב: "ספציפית לעיר ימים/רמת פולג, מתוכנן להקים מסוף קצה קטן על יד חוף הים, בשטח של כ- 3 דונם. לפי דרישת עיריית נתניה מסוף זה יהיה פתוח בסופי שבוע וחגים לחניית רכב פרטי. ממסוף זה יצאו נסיעות ישירות למרכזי הביקוש והתעסוקה בנתניה, לרבות לתחנת הרכבת החדשה בא.ת. ספיר, וכן ניתן יהיה להוציא ממנו נסיעות של קווים בינעירוניים.
יודגש כי מדובר למעשה בסוג של תחנת קצה, אשר מהווה חלק ממערך של 44 מסופי קצה והתחנה המרכזית, אשר ביחד יאפשרו רישות וכיסוי תח"צ נאותים לעיר נתניה... חשוב שתתנו קולכם ותמיכתכם הן לאנשים המקדמים את המהלך בעיריית נתניה, והן להקמת המסוף, המהווה חלק מהתנאים לרה-ארגון התח"צ בנתניה. חשוב מאוד שלא תניחו למיעוט מתנגד שמבסס עמדתו על שמועות לתת את הטון ולייצג את קול תושבי השכונה."

לחץ על התושבים

מי שמאוד לא אהבו את הפרסומים הם אנשי ועד השכונה רמת פולג – עיר ימים. נציגת הוועד והפעילה החברתית, טלי מולנר: "הסברתי לעמית ארד את עמדת הוועד ושההתנגדות שלנו לא תשתנה, אבל בהמשך הבנתי שהוא יזם פנייה לתושבים. הוא מכפיש את הוועד וקורא לנו קומץ מתנגדים שאף אחד לא בחר. תמוה מאוד שלמרות החלטת ראש העיר, הוא ממשיך במרץ לנסות ולהפעיל לחץ על ועד השכונה ועל התושבים. אנחנו תוהים מה האינטרס של אותו עורך דין והאם הוא פועל מאחורי גבה של ראש העיר או אולי מישהו בעירייה שלח אותו?".
בשורה התחתונה סיכמה מולנר: "בכוונתי לפנות שוב לראש העיר וסגנה שינחו את אותו יועץ לחדול ממעשיו, מהפצת דברי הכפשה נגד ועד השכונה וכן להפסיק את מסע השכנועים הפרטי שלו מול תושבי השכונה. ההחלטה של ראש העיר היא מבחינתי המילה האחרונה בעניין ומר עמית ארד צריך להתחיל לחפש מיקום אחר למסוף".