רחוב הרצל. בקרוב רחוב חכם חשיפה: נתניה צפויה להפוך לעיר חכמה רחוב הרצל. בקרוב רחוב חכם
בעירייה פועלים נמרצות ליצירת מערך תקשורת תומכת והנחת תשתיות לעיר חכמה בעלות סיבים אופטיים. חנוכת המהלך מתוכננת ברחוב הרצל, כאשר בהמשך צפויה הרשת להתרחב ולהתחבר גם למבנה העירייה. פרסום ראשון
בשורה משמעותית לתושבי נתניה: העיר צפויה להפוך בקרוב לעיר חכמה.

אחוב הרצל יהפוך לרחוב חכם | תמונה: הדמייה

לאתר 'נתניה נט' נודע כי המשמעות היא מתן מענה נרחב במגוון תחומים, החל מנושא של עיר בטוחה, הצבת מצלמות ושליטה ממרכז בקרה על מערך הרמזורים בעיר, ועד מערכי תקשורת פנימיים בין גני הילדים ובתי הספר. המהלך צפוי לצאת לדרך ברחוב הרצל המרכזי, ובהמשך צפוי לקבל תאוצה ולבוא לידי ביטוי גם במבנים עירוניים, היכל התרבות והמתנ"סים וכמובן ברחובות רבים נוספים בעיר.

התושב במרכז

מי שמרכז את תחום העיר החכמה הוא סגן מנהל אגף מערכות מידע בעירייה, אלון אופיר. "אנחנו פועלים ליצירת מערך של תקשורת תומכת כשהמשמעות היא עיר חכמה", הוא מספר. "המטרה היא להניח בכל רחוב צנרת תשתית עיר חכמה בעלת סיבים אופטיים".
אילו יתרונות המהלך הזה יעניק לכם?
"השימוש בדטא ובדיגיטל גדל מאוד והפיכת נתניה לעיר חכמה תיתן מענה נרחב במגוון תחומים. מחקרים הוכיחו שכאשר נעשה שימוש בדיגיטל גם החינוך טוב יותר, ואנחנו יוצרים מאגר פנימי-עירוני, שייצור תעבורת מידע בין בתי הספר וגני הילדים. בנוסף, אנחנו כרגע לקראת מסגרת של מכרז חדש לרמזורים – שיהיו תחת מרכז שליטה ובקרה. במידה ויהיה רמזור תקול המערכת תתריע מראש על עומס התנועה. בנוסף נמצאות בתכנון תחנות אוטובוס חכמות, כאשר בתחנה יהיה אלמנט ויזואלי שיתריע מתי האוטובוס הבא קרב".
אופיר, שאחראי גם על דף הפייסבוק העירוני, מסכם: "התפישה שלנו היא לשמוע את צרכי התושב ולשים אותו במרכז. אנחנו מתכוונים להעניק מענה דיגיטלי גם לאוכלוסיות בהן לא לכולם יש אינטרנט, כמו דתיים ומבוגרים, באמצעות עמדות מידע במבני ציבור".