מעבר חציה אמנון ותמר מה חוסם את שדה הראייה במעבר החצייה באמנון ותמר? מעבר חציה אמנון ותמר | תמונה: פייסבוק

בעקבות פניות של תושבי רמת פולג לגבי חסימת שדה הראייה של מעבר החצייה באמנון ותמר על ידי רכבים החונים באדום לבן משני צדי מעבר החציה, פנה ועד השכונה לעיריה בדרישה לחידוש צביעת המדרכה, הגבהת המעבר והגברת האכיפה במקום. העירייה: "הפניות הועברו ליחידות הרלוונטיות"

תושבי שכונת רמת פולג חוששים מאוד לשלום ילדיהם, שצועדים מדי יום במעבר החצייה ברחוב אמנון ותמר.

 מעבר חציה אמנון ותמר | תמונה: פייסבוק

תושבים רבים טענו לאחרונה כי בשל חניית רכבים באדום לבן משני צדי המעבר, שדה הראייה במקום חסום והדבר עלול לגרום לתאונות. 

חנייה בניגוד לחוק

"מכיוון שרכבים חונים משני צדי מעבר החצייה בניגוד לחוק, אין אפשרות לראות אם יש ילדים שעומדים על המדרכה ומתכוונים לחצות את הכביש", אומרת חברת ועד השכונה והפעילה החברתית, טלי מולנר. "היו גם כמה מקרים של 'כמעט תאונה', כשרכב בלם ברגע האחרון כי ראה באיחור ילד על מעבר החצייה".
לאחרונה פנתה מולנר לעירייה בדרישה לחדש את צביעת המדרכה באדום לבן בשני הצדדים. כמו כן, דרשה מולנר להגביה את מעבר החצייה המדובר, להציב במקום תמרור האוסר על חנייה וכן להגביר את האכיפה במקום. בהמשך, בכוונתה להגיש בקשה לבניית כיכר במקום – הכל למען בטיחות הילדים.

אכיפה כן, תמרור לא

שי בעדש, עוזרו של סגן ומ"מ ראש העיר אלי דלל, הגיב לפנייתה של מולנר: "הפניות הועברו ליחידות המטפלות הרלוונטיות. להמשך מעקב ניתן להיות בקשר ישירות עם מנהל אכיפה, פיקוח וביטחון, ומנהל ההנדסה".
בסוגיית התמרור, קיבלה מולנר תגובה מאבי אלהרר, מזכיר ועדת התחבורה, בה נכתב בין השאר: "כלל ראשון בנושאי תנועה וחנייה – אין מציבים תמרור או כל הסדר תנועה במקום שיש לגביו איסור ברור בחוקי התעבורה. ברור שאסור לחנות משני צדי מעבר חצייה, ואפילו לא בתוך 12 מר ממעבר החצייה. לכן אסור להעמיד תמרור, או סימון שגם הוא למעשה תמרור, שאומר שאסור לחנות. אם נתחיל לתמרר איסור חנייה ליד מעברי חצייה, הרי בכל מקום שלא יהיה תמרור – עלול להתפרש כמותר לחנייה – ולכן הבקשה נדחית".