הבניין ברחוב סמילמנסקי 6 | צילום: נתניה נט  מכתב אזהרה מכיבוי אש בשל ליקויים בבניין מס הכנסה בנתניה הבניין ברחוב סמילמנסקי 6 | צילום: נתניה נט

בבנין מס הכנסה ומס רכוש ברחוב סמילנסקי 6 נמצאו ליקויי בטיחות חמורים המהווים סכנת חיי אדם והיו אמורים להיות מטופלים עד חודש אוקטובר האחרון, אולם עדין לא טופלו. כיבוי אש: "אם הליקויים לא יטופלו נפעל בהתאם" רשות המיסים: "נותרו כארבעה ליקויים"

-יםבדו"ח הליקויים של כיבוי אש רשומים ליקויים חמורים בבניין ברחוב סמילנסקי 6.

הבניין ברחוב סמילמנסקי 6 | צילום: נתניה נט

הליקויים התגלו בבדיקה שנערכה על ידי כיבוי אש נתניה בחודש יולי 2015. בין הליקויים נרשמו דרישה להתקנת מערכת מתזי מים, בדיקת תחזוקה של ציוד הכיבוי ודרישה לפתיחת פתחים קבועים להוצאת עשן וחום בסמוך לתקרת המבנה. בכתב הליקויים של כיבוי האש נכתב "'אי עמידה בתנאי סידורי הכבאות מהווה סיכון לבאי המקום וסביבתו וכן אי עמידה בחוק רשות הכבאות. הפעלת המקום ללא אישור מרשות הכיבוי הינה על אחריותך"

חדשות מקומיות - מכתב אזהרה מכיבוי אש בשל ליקויים בבניין מס הכנסה בנתניה
עו"ד ד"ר ניסן שריפי, מומחה לתיכנון ובניה פנה במכתב התראה אשר שוגר ביום שלישי האחרון למפקד התחנה האזורית בנתניה לכיבוי אש, טפסר יצחק שילן, ולמפקד המחוז טפסר בכיר אייל כספי.

ד"ר שריפי, ציין במכתבו: "מבירור שערך משרדנו, עולה כי עד לעצם היום הזה לא תוקנו הליקויים החמורים שצויינו בדוחו"ת כיבוי אש, ועולם כמנהגו נוהג. מאות עובדי הבניין ופוקדיו נאלצים לחוות סיכון של ממש, בכל פעם שהם נכנסים לבנין מסוכן זה. בל נשכח, כי אין כל אפשרות גישה לרכב כיבוי לבנין האמור, ובמקרה של שריפה אשר עלולה לפרוץ, חלילה, צפויים, על פי הערכות גורמי המקצוע, להיפגע רבים". למשרדו של שריפי נודע כי גם הביקורות שנערכו לאחר מכן הראו תוצאות דומות, וכי הבניין במתכונתו הנוכחית מסוכן לבאיו. עוד ציין שריפי במכתבו "בטרם יארע, חלילה, אסון שתוצאותיו מי ישורן, אבקשך להורות לאלתר על סגירתו של הבניין עד לקבלת אישור בדבר תקינותו הבטיחותית משירותי הכבאות, ויפה שעה אחת קודם"

 

חדשות מקומיות - מכתב אזהרה מכיבוי אש בשל ליקויים בבניין מס הכנסה בנתניה

מתוך דו"ח הליקויים של גיבוי האש נתניה, יולי 2015

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "היות ומדובר בהסדרי בטיחות של כיבוי אש באחריותם לבדוק את הנושא".

מכיבוי אש נמסר כי "עדיין קיימים ליקויים שהעיקרי בהם הוא השלמת התקנת מערכת מתזי מים, הליקויים לא טופלו ולכן יצא מכתב התראה בנושא, בשבוע הבא תתקיים פגישה ואם לא יטופלו הליקויים, יפעלו בהתאם"

תגובת רשות המיסים

בבניין נעשו עבודות בעשרות אלפי שקלים, תוקנו המון ליקויים חלקם גדולים יותר כגון: פתיחת דלת חירום באולם גבייה, טיפול מקיף ויסודי בארונות חשמל הכולל איטום בחומר מעכב בעירה, סריקה תרמו גרפית( אינפרא אדום), תיקון כל הליקויים שעלו מהסריקה התרמו גרפית, הוספת עמדת כיבוי אש קומפלט ועוד כל מיני ליקוייםקטנים כגון החלפת מנעול למנעול פרפר או תיקון בריח דלת יציאת חירום ועוד.

נכון לסוף 2015 נותרו כארבעה ליקויים ששלושה מהם זה קבלת אישורים על תחזוקת מערכת, אישור מכון תקנים והתקנת ספרינקלרים.לאחר הביקורת ב- 2016 בשל מערכת חדשה ברשות הכבאות המוציאה מפרט של בדיקות לפי מטרים נמצאו ליקויים נוספים שייכנסו לתוכנית עבודה ב- 2017. לגבי שימוע לא התקבל שום זימון לנציגי רשות המסים, בכל מקרה נקבעה פגישה עם מפקד הכבאות ונציגיו ב 8.1.2017 ראשון הקרוב.