הכביש הצר בשכונת עיר ימים חשש מעומסי תנועה קשים בעיר ימים הכביש הצר בשכונת עיר ימים
המרכז המסחרי שצפוי לקום בשכונה מדיר שינה מעיניהם של תושבי השכונה, שצופים פקקים בלתי נסבלים על הכביש הצר וכבר הגישו התנגדות לוועדת תכנון ובנייה. "לא ברור איך נתנו לדבר כזה לקרות". עיריית נתניה: "כל הבדיקות נעשו במסגרת התב"ע"
תושבי הרחובות דודו דותן ואהוד מנור בשכונת עיר ימים לא מבינים מאיפה זה בא להם.

הכביש הצר בשכונת עיר ימים

ממש מתחת לאף בשכונה היפה שלהם צפוי לקום מרכז מסחרי רחב היקף, וכתוצאה מכך, לדבריהם, צפויים בשטח הצר מלהכיל עומסי תנועה שיקשו מאוד על ההתנהלות היומיומית. 

כמו משפך לפיילה

מספר תושבי הרחובות האמורים החליטו שלא לשתוק והזדרזו להגיש התנגדות לוועדה העירונית לתכנון ובנייה. כמו כן הם צפויים להזמין מומחה תחבורה שיחווה את דעתו בנושא. 
"פשוט לא הגיוני שכל התחבורה תעבור דרך הרחוב הקטנצ'יק הזה", אומר איציק אלימלך, חבר ועד אחד הבניינים ברחוב דודו דותן. "הכביש לא מסוגל להכיל את כולם ולכן אנחנו מעוניינים להביא מומחה תחבורה שיגיד אם אנחנו סתם חולמים, או שנעשה כאן ליקוי תכנוני גדול מהיסוד. הולכים להקים כאן חניון תת קרקעי וזה פשוט לא נורמלי. הבעיה שלנו היא לא עם המרכז המסחרי, אלא עם כל ההשלכות שלו. הגדילו, שינו טאבה ועשו כאן דברים לא הגיוניים. זה כמו שלוקחים פיילה גדולה ומכניסים אליה מים דרך משפך קטן. גם ככה יש פה בלגן מבחינת תעבורה וזה הולך להיות עוד יותר גרוע".
חדשות מקומיות - חשש מעומסי תנועה קשים בעיר ימים

הדמייה מרכז מסחרי עיר ימים | הדמייה : view point

קייס רציני

כאמור, אלימלך ושאר הדיירים שגייסו כסף למען הגשת ההתנגדות והבאת המומחה, ימתינו תחילה למוצא פיו, אבל ברור שבמידה והצדק עם תושבי עיר ימים צפויות התפתחויות בנושא. "אם מומחה התחבורה יגיד שאנחנו טועים זה בסדר, אבל אם לא יש לנו קייס רציני מאוד", קובע אלימלך. "יש פה מאות משפחות וכבר עכשיו למעלה מ-1000 מכוניות, כך שלא ברור איך נתנו לדבר כזה לקרות". כך או אחרת, בעקבות התכנית, הזדרז אלימלך לעשות מעשה: "באופן אישי אני יכול להגיד לך שכבר קניתי אופנוע. אני לא רואה איך אני יוצא מהשכונה והעדפתי לפתור קודם כל את הבעיה הפרטית שלי. לפעמים כדי לנסוע חמש דקות צריך לעמוד יותר מחצי שעה בבוקר וזה לא נורמלי. תכננו פה שכונה יפהפייה, אחת היפות בארץ אם לא בעולם לדעתי, וזה נהיה פשוט הזוי. על כביש של פחות מ-10 מ' להזרים אלפי מכוניות? זה לא הגיוני באף קונסטלציה". 
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "היזם זכה במכרז של המנהל לשני מגרשים בייעוד מסחרי ופועל לקראת היתר בנייה על פי התב"ע. התב"ע בתוקף מזה מספר שנים וכל הבדיקות שהיו צריכות להיעשות נעשו במסגרת התב"ע".