התכנית להעתקת שדה התעופה "לא יקום ולא יהיה כאן שדה תעופה!" התכנית להעתקת שדה התעופה
בעיריית נתניה, כמו גם ברעננה, הרצליה, עמק חפר וחוף השרון, מתנגדים נחרצות לתכנית להעתקת שדה התעופה של הרצליה לאזור
בעקבות כוונת מנהל התכנון ורשות שדות התעופה להעתיק את שדה התעופה של הרצליה לאחת משלוש חלופות- בשטח מועצת חוף השרון, עמק חפר או מנשה-חדרה, נחשפים הנתונים המפחידים שמאחורי התכנית.
שדה התעופה "הקטן" יהיה גדול פי 2 מהרצליה ויכיל גם את פעילות שדה הרצליה וגם את שדה דב שמתוכננים להיסגר. התוצאה: מעל 400 המראות ונחיתות ביום - פי 2 משדה התעופה הרצליה, כ-140,000 המראות ונחיתות בשנה - יותר משדה התעופה בן גוריון. מדובר במציאות הרת אסון לתושבי מועצת חוף השרון ותושבי רעננה, הרצליה ונתניה הסמוכות.

איחוד כוחות

מ"מ וסגן ראש עיריית נתניה, אלי דלל, ראש עיריית רעננה, זאב ביילסקי, ראש עיריית הרצליה, משה פדלון וראש המועצה האזורית חוף השרון, אלי ברכה, התייצבו כמקשה אחת בהתנגדותם לבניית שדה התעופה בחוף השרון וקראו לביטול התכנית. 
"על פי התכנית המוצעת, יהפוך השטח האווירי מעל רעננה, הרצליה, נתניה וחוף השרון לאוטוסטרדה של כלי טייס אזרחיים, דבר המהווה, מפגע בטיחות חסר תקדים מחד ומפגע סביבתי חמור מאידך", כתבו במכתב משותף, שיזם ראש מועצה אזורית חוף השרון אלי ברכה והוגש לוועדת התשתיות הלאומיות. 
במכתבם מציינים ראשי הערים כי "לתכנית לבניית שדה התעופה בלב מועצת חוף השרון השלכות מרחיקות לכת בכל הנוגע ליכולת הפיתוח של השכונות החדשות לזוגות צעירים בצפון מערב רעננה, באיכות החיים ותחושת הביטחון של מאות אלפי תושבי המועצה והערים השכנות לה – הרצליה, רעננה ונתניה ובהשמדת הריאה הירוקה של השרון המשמשת את כלל תושבי המרחב המטרופוליני כאזור פנאי, ספורט וטבע". 
בסיכום מכתבם כתבו ראשי הערים כי "מדובר בהצעה, שאם חלילה תתקבל, תהיה בכיה לדורות ותגרום לנזקים סביבתיים, תכנוניים ואנושיים חסרי תקדים וחלילה גם לפגיעה בנפש".

פגיעה כוללת

אלי דלל היה נחרץ מאוד בדבריו באשר לעמדת נתניה בנושא ואמר: "לא יקום ולא יהיה כאן שדה תעופה. לא ניתן שמטרד שנמצא היום בהרצליה ושדה דב יעבור לאזור נתניה. זו תהיה פגיעה קשה בתושבים ובאיכות חייהם, באיכות הסביבה וכמובן בטבע".