הפגנה למען איכות הסביבה בנתניה נלחמים על איכות הסביבה בעיר הפגנה למען איכות הסביבה בנתניה | תמונה באדיבות חזי ויסוקי

ביום שני האחרון התקיימה הפגנה נגד זיהום האוויר בנתניה. חזי ויסוקי, פעיל חברתי "העירייה אינה עושה מספיק נגד זיהום האוויר בעיר"

ההפגנה נערכה במתנ"ס פולג עיר ימים בזמן כנס ערים בריאות שהתקיים במקום.

הפגנה למען איכות הסביבה בנתניה | תמונה באדיבות חזי ויסוקי

ביום שני האחרון הפגינו פעילים חברתיים למען איכות הסביבה מול "כנס ערים בריאות" שהתקיים במקום וזאת מאחר ולדבריהם "העיר מתהדרת בבריאות ובפועל לא מטפלת בנושאי איכות סביבה - זיהום הים ונחל פולג, אסבסטים והוצאת חולות מהמזבלה" ביום ראשון נפגשו הפעילים עם גורמים בעירייה במטרה לקבל תשובות לנושאי איכות הסביבה הבוערים בעיר.
קבוצת הפעילים היא קבוצה המונה 12 חברים שנושא איכות הסביבה מייחד אותם. לפני כחודש הקימו קבוצת פייסבוק בנושא, שמונה מעל 400 איש.

מטרדי ריח בעיר 

"ישנם מספר מפעלים מזהמים הידועים לעירייה ולמחלקת איכות הסביבה והן לא עברו ביקורות ולא פורסמו דוחות בהתאם לנדרש" מספר ויסוקי ומוסיף "אין ניטור של זיהום אוויר בנתניה, התחנה הקיימת לא משדרת נתונים בדומה לתחנות ניטור אחרות".
מטרדי הריח ידועים בהמצאותם בעיר ולא פעם מוזכרים ברשתות החברתיות. הפעילים החברתיים דורשים שהמפעלים יהיו מנוטרים.
תגובת העירייה: "כל המפעלים בנתניה מחויבים אישור המשרד להגנת הסביבה. בחלק מהמפעלים נדרשים גם היתרי פליטה במסגרת חוק אויר נקי. בכולם קיימים האמצעים האלו. המפעלים מחויבים בדגימות איכות אוויר אחת לתקופה מסוימת באישור המשרד להגנת הסביבה וכל הממצאים תקינים. כל הבדיקות מפורסמות באתר העירייה.
תחנת ניטור קיימת במרכז העיר ופועלת מספר חודשים במסגרת פילוט. לפניה היתה תחנה בצפון העיר אולם מצאו שאין חריגות ולכן הוחלט לשנות את המיקום. לפני כן היתה בגבול בין קרית השרון לאזה"ת וגם שם הניטור היה תקין. תחנות הניטור מוצבות על ידי איגוד ערים שרון כרמל ובאישור המשרד להגנת הסביבה. לעירייה אין מקום להחליט היכן להציב את התחנות. לאור בקשת הפעילים בישיבה ביום ראשון האחרון, פנתה העירייה למשרד להגנת הסביבה לתוספת שתי תחנות ניטור, התשובה תלויה במשרד בהגנת הסביבה".

חדשות מקומיות - נלחמים על איכות הסביבה בעיר

עשן שחור מהארובה השמאלית באחד המפעלים בעיר |תמונה באדיבות חזי ויסוקי

זיהום נחל פולג 

נחל פולג וחוף חוף פולג תועדו לאחרונה על ידי מתרחצים כמזוהמים. "מתקן טיהור שפכים שנמצא ברעננה אינו תקין וכנראה בגלל זה זורמים השפכים לכיוון נחל פולג" סיפר ויסוקי והוסיף "חבר המועצה רפי ימין שלח מכתבים חריפים בעניין אולם דבר לא נעשה"
מהעירייה נמסר "לא ידוע לנו על הזיהום. אנחנו נבחן את הדברים מול רשות הטבע והגנים. גם פה צריך להבין שהעירייה לא אחראית על הנחל. אם היתה תקלה אנחנו נטפל".

השלכת חול ושינועו בעלות 2 מיליון ש"ח

במשך יומיים פרקו משאיות זבל בותיקים חול בגובה 2 מטר. לאחר שתושבים התלוננו על המטרד, פינתה העירייה את החול למזבלה העירונית "בעירייה אמרו שזו טעות של פקח, טעות בעלות 2 מיליון ש"ח מכספי הציבור" סיפר חזי ויסוקי, פעיל חברתי.

תגובת העירייה "הקרקע עוברת כל הזמן בדיקות וצריכה למצוא יעדים שונים. במקרה הזה היה ניסיון של הפיקוח למנוע השלכת פסולת בנין במקום הזה, היתה טעות בשיקול הדעת של הפיקוח במקרה הזה. לצערנו הסתבר שאי אפשר להקים שם סוללה והחזרנו את הקרקע חזרה לאתר המזבלה".

חדשות מקומיות - נלחמים על איכות הסביבה בעיר

אסבסט ברחוב דגניה פינת הארי | תמונה באדיבות חזי ויסוקי

תופעת אסבסט מסוכן 

תופעת אסבסט שהושלך במספר מקומות בעיר, בינהם ברחוב ברוך שפינוזה בצפון העיר ורחוב דגניה פינת הארי בשכונת ותיקים. לטענת ויסוקי "ישנם דיווחים של שכנים על מקרי סרטן ריאות שהרופאים באבחנתם רומזים על קשר סביר". 

מהעירייה נמסר "נמצא אסבסט במתחם שפינוזה שכבר פונה. ככל שאנחנו מקבלים פניות על ידי תושבים אנחנו מנסים לאתר את המשליכים, מדובר בגורמים פיראטיים ואם איננו מוצאים את המשליכים אנחנו דואגים לפינוי בעצמנו. במסגרת סיורים שלנו אם איננו מוצאים, הדיירים מעדכנים אותנו ואנחנו מפנים".