שמעון פרס מדינת ישראל מרכינה ראש עם לכתו של שמעון פרס שמעון פרס

מדינת ישראל אבלה על מותו של שמעון פרס, בן 93 במותו, נשיאה התשיעי של מדינת ישראל, ראש הממשלה השמיני, אשר הלך לפנות בוקר לעולמו אחרי עשרות שנים של שירות ציבורי נאמן ופעולה נמרצת בהנהגת מדינת ישראל

ארונו של פרס יוצב מחר (חמישי) ברחבת הכנסת, הלוויתו הממלכתית תתקיים בחלקת גדולי האומה בהר הרצל ביום שישי בשעה 11:00.

תנועת הנוער העובד והלומד אבלה

תנועת הנוער העובד והלומד אבלה על מותו של שמעון פרס שהיה חבר התנועה בעברו והלך לפנות בוקר לעולמו אחרי עשרות שנים של שירות ציבורי נאמן ופעולה נמרצת בהנהגת מדינת ישראל.
ב-1941 יצא להכשרה בקיבוץ גבע, וב-1942 הצטרף לקבוצת אלומות‏ ועבד שם כרפתן, רועה צאן ואפילו גזבר.
בשנים 1945-1946 היה אחד ממזכירי "הנוער העובד" והשתתף במסע ההיסטורי של התנועה למצדה לפריצת שביל הנחש. בשמשו בתפקיד זה לכד את תשומת לבו של לוי אשכול, אשר קרא לו ב-1947 לשמש בתפקידים ביטחוניים בשירות "ההגנה".
פרס היה מעמודי התווך של דור הקמת המדינה והיווה עבור רבים מופת למחויבות לציונות והגשמתה כאן בישראל.

חדשות מקומיות - מדינת ישראל מרכינה ראש עם לכתו של שמעון פרס

החקלאים מרכינים את הראש על מותו של פרס

התאחדות חקלאי ישראל מרכינה את ראשה ומביעה צער עמוק על מותו של הנשיא התשיעי וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס ז״ל, איש חזון ומתומכיה הגדולים של חקלאות ישראל.
התנועה הקיבוצית אבלה על מותו של שמעון פרס

נשיאה התשיעי של ישראל, ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ, , שר אוצר, איש השלום שהקדיש את חייו לתקומתה בנייתה ובטחונה של מדינת ישראל. פרס שנפטר היום בגיל 93 היה מבוניה ושומריה של הארץ בכל רמ"ח אבריו. יצירתי במעשיו, חדשני במחשבתו ותמיד אופטימי ונחוש.

כזוג צעיר החליט פרס יחד עם סוניה אשתו לעבור ולהתגורר בקיבוץ אלומות הצופה על הכנרת והשניים היו לחברים בקיבוץ בין השנים 1942-1952. לאחר קום המדינה פנה ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון אל מזכירות הקיבוץ וביקש מהם לשחרר את פרס הצעיר מעבודות המשק למען שירות המדינה ומשרד הביטחון. לבן גוריון אי אפשר היה להגיד לא, השניים עזבו את הקיבוץ, ושמעון הפך ליד ימינו של בן גוריון ולאחד התורמים הגדולים ביותר לבטחון מדינת ישראל.

בכל השנים והתפקידים שעבר מאז לא שכח פרס את התקופה בקיבוץ ואת חשיבות הקיבוצים, כאלומות ואחרים, לבטחונה ולעיצוב דמותה של מדינת ישראל. עד יומו האחרון, שמר להתיישבות העובדת פינה חמה בליבו שנדם הערב.

בראיון נדיר שנתנו הזוג פרס לפני מספר שנים בסרט "אלומות" שיצר צביקה קורן ז"ל, סיפר פרס על הקמתו הקיבוץ בשנות ה-40: "סוניה עבדה במטבח, בחדר הילדים, כשהייתי חוזר הייתי עוזר לה לשמור על התינוקות במשך הלילה." סוניה הוסיפה: "מי היה צריך אז הורים? זה היה כיף, זה היה כאילו שהם נוסעים לקייטנה". שמעון הוסיף שתמיד אהב את הקיבוץ - "משגע ביופיו. חשבנו שזה אחד המקומות היפים ביותר בעולם".
יהי זכרו ברוך ונצור לעד בספר דברי הימים של העם היהודי ושל מדינת ישראל.

תנחומים מהרשות השופטת

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, וכל שופטי ישראל , מביעים את צערם הרב ביום זה על פטירתו של נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר, מר שמעון פרס, איש חזון ומעש, ואבלים על לכתו. מערכת בתי המשפט מוסרת תנחומים לבני משפחתו.

ארונו של פרס יוצב מחר (חמישי) ברחבת הכנסת והציבור יוכל להגיע ולעבור מול הארון. במשכן נערכים לאלפי אזרחים שיגיעו לכבד את זכרו. הלוויה ממלכתית תתקיים בחלקת גדולי האומה בהר הרצל, יחד עם נשיאים, ראשי ממשלה ויושבי ראש כנסת שהלכו לעולמם. ההלוויה תתקיים על פי על כללי הטקס הממלכתי, כשאלופי צה"ל יישאו את ארונו של פרס ביום שישי בשעה 11:00