רוצים שינוי. רחוב הלח"י סטירת לח"י: הבלגאן חוגג ברחוב הלח"י בנתניה רוצים שינוי. רחוב הלח"י
חולות עם נחשים, עמודי חשמל מסוכנים, שפע של מוסדות חינוך דתיים אך אפס מוסדות חינוך חילוניים, כביש צר ופקקי תנועה בלתי נסבלים – והכל תמורת ארנונה מנופחת של 1,150 ₪. זו המציאות בה חיים תושבי רחוב הלח"י. נציג התושבים: "זה כמו עזה אחרי הפצצה". עיריית נתניה: "נתגבר את סיורי הפיקוח העירוני באזור"
עבור תושבי רחוב הלח"י בנתניה, השוכן דרומית לספורטק בין שכונת בן ציון לרמת אפרים, הגיעו מים עד נפש.
בשנים האחרונות הם משוועים לטיפוח אזור מגוריהם, בו הם משלמים ארנונה בלתי מבוטלת בסך 1,150 ₪ לדירה, אך ללא הועיל. לדברי התושבים, הרחוב הצר, שמשתרע על כ-150 מ', סובל מהזנחה קשה – עמודי חשמל ישנים ומסוכנים ושפע של חולות בהם מסתובבים נחשים, תנים ונמיות. מאידך, אין ברחוב גן משחקים עבור הילדים או כל פסיליטי ציבורי אחר לרווחת התושבים, כזה שיצדיק את תשלום הארנונה. בנוסף, על אף שמדובר לכאורה באזור בו מתגורר ציבור חילוני גדול, נטען כי בעירייה עושים הכל על מנת להפוך את האזור לדתי, עם קיומם של לא פחות משישה מוסדות חינוך דתיים – גנים ובתי ספר, לצד מוסדות עבור ילדי החינוך המיוחד. מעבר לכך, הדבר גורם לפקקי תנועה בלתי נסבלים בשעות הבוקר, כאשר לדברי התושבים העלייה לכביש מהחניון התת קרקעי חסומה לחלוטין עד אשר מסיימים כל ההורים להביא את ילדיהם לבתי הספר והגנים.    

מיני-הפגנה

יום לפני פתיחת הלימודים, החליטו התושבים לעשות מעשה וקיימו מיני-הפגנה, כש-15 מהם חסמו בגופם את הרחוב. "ידענו שבאחד הגנים צפוי להתיים טקס קביעת מזוזה ורצינו שפעם אחת בעירייה ירגישו את הפקקים שאנחנו סובלים מהם כל בוקר", מספר נציג התושבים, אמיל קוריס. "לצערי פנינו אליהם עשרות פעמים ואנחנו ממשיכים לכתוב להם מדי שבוע, אבל פשוט התייאשנו, כי אם אתה לא קרוב לצלחת אתה נאלץ לאכול את הפירורים. אין לנו איך להילחם ואנחנו חיים בסוג של עזה אחרי הפצצה, אז ירדנו לכביש. תוך שלוש דקות הגיעו ניידות וכוחות ביטחון לפזר אותנו, ואף איימו לפתוח לנו תיקים פליליים במשטרה. זה היה ממש מעליב ומתברר שגם להתרעם קשה בעיר הזאת". 

פתח לתקווה?

מי שמנסה לסייע לתושבים במציאת פתרונות שישביעו את רצונם הוא סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל, שנפגש מספר פעמים עם התושבים ומסר כי בימים הקרובים בכוונתו לסייר באזור על מנת לתת מענה תחבורתי הולם ברחוב הלח"י. . 
"אלי דלל אכן מנסה לעזור לנו ואנחנו מעריכים אותו מאוד, אבל הבעיה היא ששום דבר לא קורה הלאה", נאנח קוריס. "ארבע שנים אין לילדים שלנו גינה לשחק בה, צריך להרחיב את הכביש הצר וגם בית ספר או גן עירייה חילוניים לא יזיקו. לא הוגן שכל מוסדות החינוך ברחוב עם ציבור חילוני גדול יהיו דתיים. עושים לנו כאן טריק? עוד רגע יתחילו גם לסגור לנו את הרחוב בשבת".    
בפנייה של מערכת נתניה נט לקבל את תגובתה של עיריית נתניה, נשאלו שאלות רבות שלא זכו למענה, שהתייחסו בין השאר לסוגיית ההזנחה הקשה במקום, מוסדות החינוך הדתיים הרבים, החשש שמא ייסגר הרחוב בשבת והאיומים בפתיחת תיקים פליליים לתושבי הרחוב שכל רצונם היה למחות על המציאות הבלתי נסבלת בה הם חיים. וזו תגובתה של עיריית נתניה, שגם היא נכתבה במקור עבור כלי תקשורת אחר: "ברחוב הלח"י  מוסדות חינוך, ובשעה בה מסיעים הורים את ילדיהם, קיים, מטבע הדברים, עומס תנועה. לצורך הקלה על העומס, תתגבר העירייה את סיורי הפיקוח העירוני באזור". תשפטו בעצמכם.