עיריית נתניה | צילום: נתניה נט הפשיטה על העירייה: "מדובר בשוחד בהיקפים גדולים" עיריית נתניה | צילום: נתניה נט

בית המשפט בראשל"צ האריך את מעצרם של ארבעת החשודים שנעצרו אתמול. השופט עמית מיכלס טען בהחלטה "קיים חשד סביר הקושר את כל החשודים"

מעצרו של אחד החשודים בפרשה הוארך עד לתאריך 11.9 ומעצרם של שלושה חשודים נוספים הוארך עד לתאריך 14.9

עיריית נתניה | צילום: נתניה נט

אתמול (שני) בשעות הבוקר נערכה פשיטה על עיריית נתניה אותה ביצעו לאחר חקירה סמויה שניהלו להב 433 ורשות המסים. ארבעה חשודים נעצרו ונכלאו לאחר שבוסס חשד לכך שפעלו לקידום ענייניהם בעיריית נתניה שלא כדין, בין היתר באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לגורמים בעירייה ולמקורבים להם תוך ביצוע עבירות מרמה ומס.

נציג המשטרה טען כי "החקירה הסמויה מנוהלת זה כמה חודשים, וממנה עולה בצורה מובהקת ביותר חשד לשחיתות ציבורית. חשיפת החקירה והפיכתה לגלויה, מחייבת את מעצר החשודים – כאשר התשתית העובדתית שנאספה נגד החשודים, עברה את משוכת החשד הסביר המאפשרת הארכת מעצר".

השופט עמית מיכלס טען בהחלטתו "קיים חשד סביר הקושר את כל החשודים. מחומר החקירה עולה תמונה עגומה שלפיה כמה גורמים בכירים בעירייה חברו לבעלי הון לצורך קידום פרויקטים והשבחת קרקעות בעיר כשטובות ההנאה נאמדות במיליוני שקלים. לפחות לגבי חלק מהפרויקטים, מדובר במעשים שנעשו בשיטתיות בשילוב ידיים עם גורמים שונים וניצול מעמדם בעירייה".

בית המשפט דחה את בקשת באי כח החשודים לאסור פרסום שמותיהם אך עיכב את ביצוע ההחלטה עד היום בשעה 16:00 על מנת לאפשר ערעור על ההחלטה.

השופט מיכלס האריך כאמור מעצרם של שלושה מהחשודים עד ליום 14.9.16 ואת מעצרו של חשוד נוסף, עד 11.9.16.  את מעצרם של שני חשודים ועד 14.9.16 את מעצרו של חשוד נוסף - ארבעת החשודים שעצרה אתמול יחידה ארצית של משטרת ישראל במסגרת חקירה משותפת עם חקירות מס הכנסה מרכז ברשות המסים בגין חשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס בהקשר לפרוייקטים בתחום הנדל״ן בעיר נתניה.