אורנה אביקזר ויולנדה הירש, תושבות מודאגות תושבי נאות גנים מוחים נגד פתיחת המרכז האוטונומי אורנה אביקזר ויולנדה הירש, תושבות מודאגות
תושבי שכונת נאות גנים (ותיקים) מוחים נגד פתיחת המרכז לפיתוח רכב ללא נהג שיוקם בנתניה בסמוך לשכונת מגוריהם. אורנה אביקזר, ממארגנות המחאה: "מדוע שטחי העירייה שהובטחו למשהו מסוים ישמשו למשהו אחר?". עיריית נתניה: "פעילות המרכז תעשה על פי התקנים המקובלים והמחמירים בעולם"
המרכז האוטונומי לפיתוח רכב צפוי להיבנות בשטח A1 שסופח לאחרונה לנתניה ונמצא בין מזרח נתניה לנורדיה ויתפרש על פני 400 דונם.

אורנה אביקזר ויולנדה הירש תושבות מודאגות,  בשטח A1

המרכז לפיתוח רכב ללא נהג יוקם בהשקעה של כ-20 מיליון דולר, במסגרת שת"פ בין שר התחבורה ישראל כץ ומזכיר התחבורה האמריקאי, אנתוני פוקס.
תושבי נאות גנים מוחים על מיקום המרכז. אורנה אביקזר, תושבת מודאגת:"העירייה היתה אמורה להקים מכללה, פארק אתגרי וקאנטרי קלאב שירימו את השכונה ושתהיה 'תנועה' של תרבות ואקדמיה באזור. החלטת הוועדה לספח את שטח A1 מעמק חפר לנתניה היתה מותנית בכך שעיריית נתניה תשתמש בשטח לפי התוכנית הרעיונית שהיא הציגה. מדוע שטחי העירייה שהובטחו למשהו מסוים ישמשו למשהו אחר?". עוד הוסיפה אביקזר כי "אמורה להיבנות תחנת תדלוק מימן, כאשר העירייה לא יודעת מה רדיוס ההדף ומה מרכז הפגיעה והתחנה תהיה ממוקמת בסמוך לבתים ולבתי הספר שלנו. אף אחד לא יודע מה זה אומר מבחינת קרינה. באזה"ת הישן קיים גז אמוניה ובכל פעם שהיו דליפות, התושבים התבקשו להישאר בבתים. פה בונים מקום חדש, דמוי אזור אורבאני, אנחנו עוברים להיות אי בתוך אזור התעשייה". 
ביום ראשון האחרון התקיימה פגישה אותה יזם סגן ומ"מ ראש העיר והממונה על הנדסה, תשתיות ותחבורה, אלי דלל. "מר דלל נתן לנו להרגיש שהוא מאוד נגיש ולא יתן לסכן את הילדים. אם יגלה שהפרויקט יסכן את הילדים, זה לא יקרה שם, כך אמר לנו בפגישה", סיפרה אביקזר. "מצד שני, הבנו שאין הרבה ידע בנושא. הכותרת מרכז ניסוי מלחיץ, כל דבר יכול לבוא על הפרק כשמדובר במרכז ניסוי. מדוע בתוך שכונת מגורים?".
חדשות מקומיות - תושבי נאות גנים מוחים נגד פתיחת המרכז האוטונומי

 120 משתתפים הגיעו לאסיפת דיירים בנאות גנים | תמונה באדיבות אורנה אביקזר

ביום שני האחרון התקיימה אסיפת דיירים בנאות גנים, אליה הגיעו כ-120 תושבים במטרה לקבל מידע על המרכז האוטונומי.
ל'נתניה נט' נמסר, כי ועדי נורדיה, עמליה ובית יצחק בודקים גם הם את כל הפרטים ומתכוונים לבקש מעירייה נתניה שקיפות בנושא. בעוד שבועיים תתקיים פגישה נוספת, בה יהיה נוכח גם המדען הראשי. עד אז, תושבי השכונות ממתינים לתשובות. 

העירייה: "טרם גובשה תכנית מפורטת"

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "נציין כי התקיימה פגישה בין נציגי השכונה, סגן ומ"מ ראש העיר, מהנדס העיר וראש מינהל תעשיות ועסקים. בפגישה הוצגו התכניות והובהר כי לא ייבנה בסמיכות אזור תעשיה. לתושבים הוסבר כי דרומה מתוכננת בנייה רוויה, שטחים למוסדות חינוך, מרכזים מסחריים, שטחים פתוחים, שטחים ירוקים וכיוצ"ב. 

עוד הוסבר כי טרם גובשה התכנית המפורטת ומתווה הפעילות המפורט של המקום, ופעילות המרכז תעשה על פי התקנים המקובלים והמחמירים בעולם".