נת 542 מקדמים את תוכנית נת 542 א' נת 542

העירייה באמצעות החברה לפיתוח ותיירות נתניה, מבצעת בימים אלה עבודות פיתוח במתחם נת 542 א', ליד טוברוק בעלות 20 מיליון שקל
בשלב זה, כולל הפיתוח עבודות עפר, מערכת ניקוז, סלילת כבישים בשכבת אספלט ראשונה. עוד יוצבו לאורך הכבישים עמודי תאורה ויונחו שרוולים לחציית כבישים ושרוולי השקייה. 

נת 542 | תמונה: עיריית נתניה

העבודה כוללת גם טיפול בעצים קיימים בתחום הכביש כמו העתקה, כאשר היקף ההשקעה בשלב זה עומד על כ –20 מיליון שקל.
הפיתוח נועד להניח את התשתיות הראשוניות להקמת שכונת מגורים חדשה במתחם, בהיקף של כ – 3000 יחידות דיור וכן שטחים למרכז עסקים (מע"ר) שטחי מסחר ובנוסף - שטחים קהילתיים להקמת מבני ציבור (שבצ"ים). בסה"כ עומד שטח הפרוייקט על 885 דונם והוא נמצא בבעלות העירייה, קק"ל, המדינה ובעלים פרטיים.
חזון התכנית הינו בהקמת רובע עירוני חדש, המקשר בין ציריה הראשיים של העיר ומספק רמה גבוהה של איכות חיים. המתחם יצור רצף בין ציריה הראשיים הקיימים של העיר, במזרח רח' בן צבי, במערב רח' בן גוריון לצד מתחם המלונאות, הפלנטריום ומשרדי הממשלה העתידיים, מצפון – רח' היהלומן אברהמס ומדרום – התחברות לרח' לוי אשכול ואנדרטת חטיבת אלכסנדרוני.

תוכנית פרוייקט נת/542 כוללת הקמת שכונת מגורים חדשה ומספר מבני ציבור בצידה המזרחי והמערבי של השכונה, כאשר במרכז השכונה מתוכנן שצ"פ – פארק מרכזי המהווה ציר ירוק המשכי בעיר נתניה. הפארק ישמש כפארק טבעי וכפארק שכונתי. בפארק מתוכננים שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, כמו גם פעילויות משחק, נופש ומנוחה. בתכנון הושם דגש על תכנון נוף ירוק, שילוב ערכי טבע קיימים והתייחסות לקיימות ולהיבטים אקולוגיים. כמו כן, במסגרת התוכנית הקימה העירייה, באמצעות ח.ל.ת., פלנטריום שנחנך רק לאחרונה.
עו"ד שירי חגואל סיידון, מ"מ ראש העיר, יו"ר דירקטוריון ח.ל.ת.: "החברה לפיתוח נתניה ממשיכה לקדם על פי חזונה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר את פיתוח התשתיות ברחבי העיר ואת הקמתם של פרוייקטי דגל, לטובת תושבי נתניה והבאים בשעריה."