מכון פילאטיס צו מניעה הוצא כנגד סגירת מכון הפילאטיס בפרדסיה מכון פילאטיס | צילום: פוטוליה

טענות קשות נטענו השבוע בבית המשפט השלום בנתניה לפני השופט אריאל ברגנר כנגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה "שרונים" ומועצת היישוב פרדסיה. ראש המועצה: "לא נירתע מאיומים והכפשות ונמשיך לפעול למען האינטרס הציבורי"

ראשית הפרשה, עת שרונים ביקשה לפני כשבוע מבית המשפט צו הפסקה שיפוטי למניעת הפעלת מכון הפילאטיס ואימוני כושר ב-"מרכז המסחרי רימון"

צו הפסקה למכון פילאטיס | אילוסטרציה: פוטוליה

בית המשפט נעתר לבקשה והוציא צו הפסקה מיידי.

בבקשה לצו ההפסקה טענה עו"ד אוראל סיון המייצגת את הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שרונים כי: "המשיבים אכלסו את המבנה טרם קבלת טופס 4 ומפעילים במבנה מכון פילאטיס ואימוני כושר, בניגוד מוחלט להיתר ולתב"ע" עוד טענה כי "השימוש במבנה ללא היתר ובניגוד לתכנית בנין עיר, מהווה עבירה לכאורה" 

"כנגד המכון בחרה שרונים לנקוט ביד קשה ובזרוע נטוייה"

חדשות מקומיות - צו מניעה הוצא כנגד סגירת מכון הפילאטיס בפרדסיה
בעלי המקום, רונן בלונדר ומפעילת המכון, מיכל קלז עתרו לבית המשפט באמצעות עו"ד ד"ר ניסן שריפי וביקשו את ביטול הצו. במסגרת הבקשה טען ד"ר שריפי בשם לקוחותיו טענות קשות כנגד התנהלותם של שרונים ומועצת פרדסיה וציין כי שתיהן פעלו בניגוד לחובת תום הלב ונקטו בדרך של הטעיית בית המשפט.

ד"ר שריפי טען כי ביישוב פרדסיה קיימים מכוני פילאטיס רבים בתוך בתי מגורים, הפועלים באין מפריע, "ורק כנגד המכון בחרה שרונים לנקוט ביד קשה ובזרוע נטוייה".

סכסוך בעניין כופר חנייה

ד"ר שריפי תקף את שרונים ומועצת פרדסיה באומרו "כל אשר מסתתר מאחרי התנהגותה הנואלת של המועצה המקומית פרדסיה ו"שרונים", הפועלת כשלוחה של מועצה זו, הינו סכסוך כספי בענין "כופר חנייה" אותו דורשת המועצה המקומית כתנאי להנפקת טופס 4 לכלל קומות המבנה המסחרי וזאת תוך כדי ניצול כוחה השלטוני לרעה, ובניגוד לדין החל ולמצגים שהוצגו בפני מר בלונדר בעת בניית המבנה המסחרי והוצאת ההיתר".

את עתירתו לביטול הצו חתם ד"ר שריפי "לידתה בחטא וחיותה היא בעוון, ומוטב היה לה אילולי באה לעולם, ומשכבר הגיחה לאוויר העולם- מתבקש כב' ביהמ"ש לבטלה, והיתה כלא היתה. אשר על כן, כב' ביהמ"ש מתבקש בזאת להורות על דחיית הבקשה למתן צו הפסקה שיפוטי על הסף או לאחר קיום דיון בה לגופו של ענין, ובכל מקרה- להשית על המשיבה הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בצירוף מע"מ כדין".

כאמור, השופט ברגנר עיכב את ביצוע הצו, ונתן שהות לשרונים להגיב לעתירה לביטולו בתוך 14 יום.

ראש מועצת פרדסיה, טל גורקי, בתגובה:

"לא נירתע מאיומים והכפשות ונמשיך לפעול למען האינטרס הציבורי"

"הליך האכיפה כנגד מכון הפילאטיס מבוצע על ידי ועדת "שרונים" ומועצת פרדסיה אינה צד בהליך זה. טוב עשתה "שרונים" שביקשה וקיבלה צו סגירה כנגד עסק שנפתח במקום שאין לו טופס 4 ובמרכז מסחרי שבו חסרים על פי התקן כ- 20 מקומות חנייה. התשובה המלאה לעתירה תינתן כמובן בבית המשפט על ידי "שרונים" ולא תנוהל באמצעי התקשורת.
כתוצאה מהפעילות הבלתי חוקית במרכז "רימון" שברחוב הארז בפרדסיה נוצר מחסור חמור במקומות חנייה באזור ותושבי הרחובות הסמוכים סובלים מחסימת כניסות לביתם ומחוסר אפשרות לחנות ליד הבית.
הניסיון להגדיל את כמות העסקים במקום למען בצע כסף, מבלי להגדיל את היצע מקומות החנייה, תוך הפרה בוטה של החוק, הוא חמור. לא ניתן לבעלי המרכז המסחרי לעשוק את הציבור ולהתחמק מחובתם להתאים את מקומות החנייה במקום לתקן שנקבע בחוק. בניגוד לנטען לא מדובר במחלוקת כספית אלא במחסור פיזי של חניות בשטח!
כשנבחרתי לתפקידי הבטחתי לציבור לפעול ללא משוא פנים וכך אנו נוהגים. מובן מאליו שלטענות על אכיפה בררנית כביכול אין כל בסיס. עורך הדין שכתב את העתירה הוא שכיר חרב שהוזן במידע מגמתי וכוזב על ידי בעלי עניין. הוא לא טרח לבדוק את המידע ולוודא את אמינותו ואין לא מושג מה קורה בפרדסיה. למען הסר ספק אדגיש כי זה אינו צו הסגירה הראשון המוצא בקדנציה הזו כנגד עסק הפועל בניגוד לחוק בפרדסיה ומדיניות זו תימשך גם בעתיד.
אציין כי בעלי מרכז "רימון", באמצעות מנהלו, מנסים להלך אימים על המועצה ועליי באופן אישי, בדרכים שונות ומשונות ולאחרונה אף פתחו קבוצה בפייסבוק שבה הם משמיצים אותנו ללא הרף. למותר לציין כי לחצים ואיומים נלוזים אלה לא רק שאינם מרתיעים אותנו מלפעול למען האינטרס הציבורי ושמירת החוק, אלא אף מחזקים את נחישותנו".