מכת דו"חות לבני נוער ברמת פולג אובר פיקוח: מכת דו"חות לבני נוער ברמת פולג מכת דו"חות לבני נוער ברמת פולג | אילוסטרציה: fotolia
תושבי רמת פולג מדווחים לאחרונה על כמות דו"חות גדולה ולא מוצדקת לילדיהם, שמרבים לבלות בשעות הלילה בגנים ציבוריים, עם היציאה לחופש הגדול. הורים: "המטרה היא להעשיר את קופת העירייה". עיריית נתניה: "הדו"חות ניתנו בעקבות הקמת רעש ותלונות התושבים" 
אנשי הפיקוח העירוני בשכונת רמת פולג בנתניה כנראה לא ממש אוהבים את העובדה שלאחרונה יצאו תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים לחופש הגדול. 

מכת דו"חות לבני נוער ברמת פולג | אילוסטרציה: fotolia

מתברר כי לאחרונה נעצרו נערים ונערות רבים על לא עוול בכפם, רק משום ששוחחו בקבוצות בגינות ציבוריות בשכונת רמת פולג. העילה לעיכוב ע"י השיטור העירוני, לכאורה, היא הקמת רעש, כמו גם עצם השהות של בני הנוער בגנים הציבוריים בשעות הלילה, מה שמעורר, ובצדק, את חמתם של ההורים. 
אירוע משמעותי שהיה הקש ששבר את גב הגמל, התרחש סמוך לשעה רבע ל-1 אחר חצות בלילה שבין ראשון לשני, עת עוכבו לא פחות מחמש בנות שישבו ושוחחו בפארק הסוס הסמוך לקניון פולג.
כאן החלה דרמה לא קטנה, כאשר הבנות, שמודעות היטב לבעיה השכונתית המוכרת, לפיה אם החלטת חלילה לצאת את ביתך בשעות הלילה המשמעות העירונית היא קנס, ברחו בניידת הפיקוח, אך הפקחים ארבו להן, סירבו לאפשר להן להתקשר הביתה ולטענת ההורים אף הוציאו מהן בכוח ואיומים את שמותיהן. לקינוח, 'זכתה' כל אחת מה'עברייניות' בקנס בסך 730 ש"ח. 

הטרדה בניגוד לחוק

יגאל קרויטר, תושב רמת פולג ואביה של אחת הבנות שעוכבו, ניסה לברר את הסיבה בגינה נקנסו הבנות, ללא הצלחה. "הפקח אמר לי במפורש: 'אם אני רואה מישהו בלילה בגן אני נותן לו דו"ח", הוא מספר. "יש שלט שאחרי השעה 8 בערב אסור להשתמש במתקני הגן, אבל לא ידעתי שגם אסור לשבת על הספסלים. שאלתי את הפקח על מה התלונה והוא ענה שהתקבלה תלונה על רעש, אבל לא הייתה לו שום הוכחה לכך". קרויטר מתקשה להירגע מהארוע ואין בכוונתו לשתוק: "הבת שלי בת 14 ולפי החוק אסור לפקחים לשוחח איתה ללא רשות הוריה משום שמדובר בקטינה. זוהי הטרדה לשמה ואני מתכוון להתארגן עם הורים נוספים כדי להחליט כיצד לפעול מול העירייה וייתכן שאף נתבע אותה. מדובר בבנות שהן העלית של בית הספר 'אלדד'. מילא היו מזהירים אותן או מבקשים מהן לעזוב את הגן, אבל לקנוס חמש בנות בסך 730 ש"ח?". 

שכונת רפאים

לדברי קרויטר, מדובר במגמה שמקבלת משום מה תאוצה כאשר מדובר בתושבי רמת פולג. "יש לי הרגשה שאם אעשה פילוח של הדו"חות על פי השכונות, בפולג מקבלים הכי הרבה", הוא אומר. "קודם לא הייתי מודע לכך, אבל יש המון ילדים בשכונה שסופגים דו"חות ומתנהלים מול העירייה במשפטים שונים. אני מכיר לפחות 5-6 מקרים כאלה. נראה שקל לפיקוח העירוני לתת לילדינו דו"חות ולחגוג על חשבון הכיס שלנו, כשברור שהמטרה היחידה היא הצורך למלא את הקופה העירונית. מעבר לזה, אני משלם היטל אבטחה, ואח"כ העירייה שולחת את אותה אבטחה לקנוס את הילדים שלי. עדיף כבר לא לשלם את ההיטל, גם ככה יש עדיין לא מעט פריצות וגניבות. בשורה התחתונה, אני מסכים שאסור להרעיש, אבל גם אסור לשבת על ספסל, לדבר ולצחוק? אין לילדים שלנו מקום לבלות וזה פשוט מרתיח ומרגיז, כי לא נעים לחיות פה. הבת שלי לא נסעה על טרקטורון באמצע הכביש, אלא יצאה לבלות עם חברות מהכיתה. עצוב שבמציאות שלנו ילדים בני 14-16 לא יכולים לצאת מהבית, ואני מתקשה להבין את ההתנהלות הזאת. הפכו אותנו לשכונת רפאים ולא ניתן לזה יד".  

מטה המאבק    

טלי מולנר, אם ל-3 ילדים וחברת ועד רמת פולג, מעבירה מסר חד וברור ברוח דומה: "הקמנו מטה מאבק משותף של תושבים ובני נוער, בעיקר כאלה שספגו דו"חות והורים שחוששים לילדיהם", היא מספרת. "אנחנו שמחים מאוד שיש פקחים ששומרים על איכות חיינו, אבל מבקשים שלא כל קריאה שמתקבלת תהפוך לדו"ח באופן אוטומטי. פולג ממש לא בעוצר ומותר לילדים לשבת בגינות גם אחרי 9 בערב. מדובר בחופש הגדול וילדים בטח לא צריכים לפחד ולברוח כשהם רואים ניידת. הנוער הוא לא האויב שלנו. פנינו להרצל קרן וניפגש בשבוע הבא עם מנהל הפיקוח העירוני, כי חייבים לשמוע את הנוער ממקור ראשון. אם רוצים להעשיר את קופת העירייה – כאן זה לא המקום". 
מיפה דינר, פעילה חברתית נמסר כי ביוזמה שלה מול חבר המועצה ואחראי על המתנ"סים עופר אורנשטיין, יפתח המתנ"ס הישן ברמת פולג בין השעות 21:00-24:00 בלילה כפיילוט.
מעיריית נתניה נמסר בתגובה לדברים: "נציין כי בכל מקרה בו נרשמו דו"חות בגין הקמות רעש, הדבר נבע בשל תלונות התושבים, הסובלים מפגיעה באיכות חייהם בלילות. מינהל הפיקוח והאכיפה הקצה מקומות יעודיים לבילוי לבני נוער, ביניהם אגם החורף, ספורטק יהלום (מזרח נתניה) וכיכר העצמאות. במתחמים אלו ניתן לבלות עד השעות הקטנות של הלילה, כאשר צוותי הפיקוח שומרים במקום".