מפגעי בטיחות בנתניה מפגעי דרך התגלו בקרבת מוסדות חינוך בנתניה מפגעי בטיחות בנתניה | תמונה: עמותת אור ירוק
מפגעי בטיחות נתגלו בקרבת מוסדות החינוך אורט גוטמן והרצוג. עמותת אור ירוק: "על הרשויות המקומיות לוודא כי סביבת מוסדות החינוך בטוחה לתלמידים וכוללת מעברי חציה צבועים שילוט מתאים ואמצעי ריסון מהירות ומעקות בטיחות סביבם". העירייה: "פועלים להגברת הבטיחות ברחבי העיר" 

עמותת אור ירוק בדקה תקינות מעברי חציה, שילוט מתאים המתריע מפני הימצאות ילדים באזור, מעקה בטיחות, מפרץ להורדה בטוחה של התלמידים ליד מוסד הלימוד ומפגעים כלליים.

 

 

בנתניה נמצא כי באורט גוטמן – מעבר החציה דהוי ומחוק, אין חנייה או מפרץ להורדה בטוחה של תלמידים. בבית ספר הרצוג לא קיים שילוט המתריע מפני הימצאות ילדים באזור.
ממצאי הבדיקה הועברו לראש אגף חינוך ביישוב ולראש הרשות המקומית.
עמותת אור ירוק: "השמירה על סביבת מוסדות החינוך, בה מבלים הילדים ובני הנוער מידי יום, כסביבה תקינה ובטיחותית, הינה מרכיב מרכזי וחשוב בשמירה על ביטחונם ובמאמץ להפחתת הנפגעים בכבישים. על הרשויות המקומיות לוודא כי סביבת מוסדות החינוך בטוחה לתלמידים וכוללת מעברי חציה צבועים, שילוט מתאים, מעקות בטיחות ואמצעי ריסון מהירות כמו פסי האטה סביבם".

תגובת העיריה

אנו פועלים להגברת הבטיחות ברחבי העיר, בדגש על מוסדות חינוך, הן באמצעות פעולות תשתית והן באמצעות פעולות הסברה.

באשר לביה"ס גוטמן, יובהר כי זהו רחוב דו מסלולי ודו נתיבי הכולל הפרדה של אי תנועה, כאשר ההורים המסיעים את תלמידי בית הספר יכולים לעצור בבטחה בצד ימין של הנתיב הקרוב לבית הספר.
באשר למעבר החצייה- המעברים נצבעים פעמיים בשנה, לקראת פתיחת שנת הלימודים, ולאחר החורף. מחלקת התנועה תבדוק את מעבר החצייה המדובר ובמקרה בו תתחייב צביעה, היא תבוצע.מבדיקה שנערכה- בבית הספר הרצוג, כל אמצעי הבטיחות קיימים במקום לרבות כלל התמרורים הנחוצים.