דלל בוועדת הפנים של הכנסת מגן על הסביבה דלל בוועדת הפנים של הכנסת
אלי דלל ייצג את נתניה בשני דיונים בוועדת הפנים בכנסת – בענייני אתרי פסולת ופסולת בניין
סגן ראש עיריית נתניה, אלי דלל, רשם הישג מרשים למדי עבור העיר, כשייצג אותה לאחרונה בשני דיונים ברמה הלאומית שנערכו בוועדת הפנים של הכנסת ועסקו בהגנת הסביבה. 

"להפוך את המטרד למשאב"

אחד הדיונים עסק בנושא פסולת בניין, 'מכת מדינה' כדברי דלל. להשקפתו של סגן ראש העיר וחברים נוספים שנכחו בדיון, המטרה צריכה להיות גריסת פסולת הבניין ולאחר מכן שימוש בה כחומר ממוחזר, לצורך כבישים, תשתיות למדרכות ועוד. עוד הוסיף דלל, כי הכוונה היא שגופים כמו הכנסת ו/או מכון התקנים יחליטו שיש מקום להנחות את הרשויות וליצור תקן בו ישתמשו בסופו של יום בכ-20-30% מפסולת הבניין כחומרים ממוחזרים, במקום חצץ או כורכר למשל, דבר שיוכל לפתור חלק גדול מהבעיה. "פסולת בניין היא מכת מדינה, ובהחלט אפשר להפוך את המטרד הזה למשאב, ע"י יצירת סטנדרט של שימוש בחומר הגלם בתשתיות", סיכם דלל.

אין פתרונות קצה

הדיון השני עסק בנושא אתרי פסולת, כאשר נוצר כיום מצב בו ישנה הפרדה של פסולת בדמות אשפה ביתית ע"י תושבים ויישובים במספר נקודות בודדות, אך בפועל למשרד להגנת הסביבה אין פתרונות קצה, בדמות נקודות מחזור אזוריות ולא נקודתיות, אליהן יובילו את האשפה ושם היא תמוחזר. דלל ציין כי מי שזיהה את הכשל המערכתי הוא השר (הפורש) להגנת הסביבה, אבי גבאי, שהמליץ לקדם את הקמתן של 20-25 מוקדים של נקודות מחזור ברחבי הארץ.