מקדמים בדרכים לא כשרות קבלת רשיונות עסק "מאכערים" מקדמים בדרכים לא כשרות קבלת רשיונות עסק מקדמים בדרכים לא כשרות קבלת רשיונות עסק | אילוסטרציה: fotolia

בכנס איגוד סוחרי נתניה שנערך לאחרונה הרצה ד"ר שריפי ודיבר על כשלים רבים בתחום רישוי עסקים שמאפיין את העיר נתניה. כל האולמות באזה"ת הישן לדבריו, מנוהלים ללא רישיון עסק

ההשלכות לדבריו של ד"ר שריפי חמורות: "הביטוח יכול להתנער אם קורה משהו, השלטונות יכולים לטעון שאין אחריות מאחר והם לא פיקחו" 

 

לפני כשבוע נערכה הישיבה הראשונה של ועדת רישוי עסקים בלשכת עורכי הדין בראשותו של עו"ד ד"ר ניסן שריפי ובהשתתפותם של רו קיוויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה ואשר גרנר, מנהל אגף רישוי עסקים במשרד הפנים.

ד"ר שריפי: "מדינת ישראל היא מעצמה בירוקרטית"

ד"ר שריפי, אשר פתח את הישיבה, תקף את הבירוקרטיה הישראלית, המונעת לדבריו, פיתוח עסקים בישראל, וציין כי "מדינת ישראל מצטיינת בבירוקרטיה רבה בתחום רישוי עסקים. לפי מחקרים של הבנק העולמי וה-OECD אנו מסווגים בין המדינות המפגרות בעולם בתחום זה. ישראל היא מעצמה בירוקרטית".

ד"ר שריפי סיפר כי אפילו מדינת ישראל עצמה מתקשה להתמודד עם דיני רישוי עסקים, כך שכמעט כל המזנונים הקיימים כיום בבתי המשפט ברחבי הארץ, לרבות, עד לאחרונה, בבית המשפט העליון, פועלים ללא רשיון עסק. "המצב בתחום זה הוא בכי רע" הדגיש שריפי, ומסר כי "כמעט בכל רשות מקומית בארץ פועלים מתווכים ("מאכערים") המקדמים בדרכים לא כשרות קבלת רשיונות עסק".

קוויתי: "עסק יפעל שנה שנתיים ללא דרישות רגולטוריות מכבידות

רן קיוותי מסר כי הסוכנות בראשותו עמלה, יחד עם אשר גרנר, על הכנת מיפרטים אחידים לכל הגופים נותני האישורים המקדמיים בטרם הנפקת רשיון-עסק, כך שתהיה האחדה בתנאים לקבלת רשיון-עסק בכל הרשויות בארץ."המטרה שלנו בסוכנות היא שכל עסק יפעל לפחות שנה שנתיים ללא דרישות רגולטוריות מכבידות ורק לאחר התבססותו נדרוש ממנו דרישות נוספות".

קיוויתי מסר, כי מדי שנה נפתחים בישראל כ- 50,000 עסקים חדשים, ובמקביל נסגרים 40,000 עסקים, רובם עקב אי עמידה בתנאי הרגולציה.