עיריית נתניה חתמה עם משרד האוצר על הסכמי הגג  12 אלף יחידות דיור יוקמו בנתניה עיריית נתניה חתמה עם משרד האוצר על הסכמי הגג | צילום: רן אליהן

משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל חתמו ביום חמישי האחרון, על הסכם גג עם עיריית נתניה במסגרתו ישווקו 12000 יח"ד בנתניה, כאשר המדינה תשקיע כ- 800 מיליון שקל בנתניה לטובת פיתוח וביצוע תשתיות על ותעביר מימון מלא לטובת תשתיות צמודות קרקע, לרבות מוסדות חינוך, תרבות, מעונות יום, בתי כנסת ומקוואות

ההסכם מתייחס ל- 12000 יחידות דיור המתפרשות על מספר תוכניות בנייה הכוללות את תוכנית "חזית הים הדרומית" – נת/620 לשעבר המזבלה, אגם 3, נת 542, עין התכלת, מתחם "הבננה", דרום קרית השרון, "רצועת האמצע", מתחם חבצלת, מרכז הקונגרסים, איצטדיון וכן תוכנית נת 545 א'.

 

עיריית נתניה חתמה עם משרד האוצר על הסכמי הגג | צילום: רן אליהן

ההסכם יאפשר לעירייה לקדם ולקצר את פיתוח השכונות החדשות והקמתן ולהבטיח לו"ז מדויק לשיווק וקידום כל שלב בפרוייקט, כאשר המדינה מצידה מבטיחה לעירייה את המשאבים הכספיים והגיבוי הממשלתי לפיתוח השכונות ופיתוח פארקי התעשייה ולאפשר להן ליהנות מתשתיות מפותחות, מוסדות חינוך וקהילה, פארקים ונגישות תחבורתית.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "מדובר ביום חג לנתניה, שכן ההסכם יאפשר לנו להמשיך בתנופת הפיתוח והאיכלוס המבורכות של נתניה ויביא אותנו ליעדים שהצבנו לעצמנו לשנים הבאות. כידוע, עשתה העירייה במהלך השנים, מאמצים ניכרים כדי להקדים תשתיות לאיכלוס בשכונות החדשות של נתניה כמו קרית השרון, האגמים ועיר ימים ובכך לאפשר את הצלחתן, וזאת תוך הסתמכות על אגרות פיתוח, גיוס משאבים וכמובן על מקורות מימון עצמיים. כיום, נפתחה דרך חדשה שתאפשר לנו לקדם פיתוחן של שכונות אטרקטיביות נוספות, שיעניקו את מיטב התשתיות, השירותים והנגישות."

שר האוצר ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל, משה כחלון: "שילוב הסכמי הגג עם תוכנית מחיר למשתכן הם המענה הנכון להתמודדות עם משבר הדיור שנובע ממחסור בשיווקים לדיור שנוצר במשך שנים רבות. הסכמי הגג מבטיחים שיווק ופיתוח בלוח זמנים מקוצר ושילובם עם תוכנית מחיר למשתכן המבטיחה הפחתת מחיר הקרקע תביא בהכרח לבלימת וירידת מחירי הדיור"

הסכם הגג, נחתם ביוזמתה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ולאחר עבודת מטה נרחבת של מנכ"ל העירייה, אבי בן חמו בשיתוף רמי דואני, מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח נתניה (חל"ת)