הסכם קיבוצי למקדמי מכירות בחברת המשקאות טמפו הסכם קיבוצי למקדמי מכירות בחברת טמפו הסכם קיבוצי למקדמי מכירות בחברת המשקאות טמפו

בין סעיפי ההסכם פורץ הדרך, שחל על מקדמי המכירות ונציגי המוקד הטלפוני של החברה, העלאות שכר משמעותיות, פתיחת קרן השתלמות, מתן קביעות תוך שנתיים ועוד

ההסתדרות, הנהלת חברת המשקאות טמפו וועד העובדים של מקדמי ונציגי המכירות במוקד הטלפוני של טמפו חתמו על הסכם קיבוצי ראשון. תוקף ההסכם הוא עד סוף 2018 והוא חל על כמאה עשרים עובדים, שהתאגדו בהסתדרות לפני כשנה. 

 

הטלפון הסלולרי נפל לפורץ והביא לתפיסתו | אילוסטרציה: fotolia

טמפו היא אחת מחברות המשקאות הגדולות והוותיקות בארץ. מפעלה המרכזי נמצא בנתניה והיא מייצרת ומשווקת משקאות אלכוהוליים מוכרים ביניהם גולדסטאר, מכבי, הייניקן, יינות ברקן, וודקה אבסולוט, שיבאס וג'יימסון ומשקאות קלים כמו סיידר הגליל, ג'אמפ ועוד.

בהסכם נקבע כי העובדים יקבלו תוספת שכר בשתי פעימות: 3.5% החל מינואר 2016 ו-3.5% החל מינואר 2018. עוד נקבע כי תקופת הניסיון בחברה תעמוד על שנתיים ולאחריה העובדים יקבלו קביעות.

החל מינואר 2017 החברה תפריש הפרשות שוטפות לקרן השתלמות עבור כל העובדים הקבועים. ההפרשות יגיעו, בהתאם לוותק, עד לכ-10% מהשכר.

לפי ההסכם, מקדמי המכירות בחברה יקבלו 30 שקל דמי אש"ל על כל יום עבודה, וייהנו ממענק חד פעמי בסך 1,500 שקל. עוד הוסכם כי נציגי המכירות במוקד הטלפוני יזכו מדי יום להשתתפות של למעלה מ-80% מצד החברה בתשלום על ארוחות.

ההסכם מסדיר גם מנגנון הידברות עם ועד העובדים ועם ההסתדרות במקרה שנדרשים פיטורי עובדים מטעמי התייעלות.

בנוסף, ההסכם קובע כי ועד העובדים ייהנה מתקציב בגובה תשעה ימי עבודה בשנה שיינתן לו מטעם החברה, לשם פעילויותיו ומסדיר את גובה דמי ההבראה שיקבלו העובדים, מספר ימי החופשה, גובה ההפרשות לפנסיה ועוד.

הרצל יאקה, יו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה, מסר בתגובה: "אני שמח שהעבודה על ההסכם הגיעה לכדי סיום מוצלח לאחר תקופת דיונים ממושכת שארכה יותר משנה, וזאת תוך שיתוף פעולה פורה בין ההסתדרות הארצית למרחב נתניה. בהסכם השכלנו להסדיר ולשפר את תנאי העבודה והרווחה של כלל העובדים במכירות בטמפו, ואני מברך אותם על כך".

משה סמיה, יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה: "מפעל טמפו בנתניה פועל כמעט מאז קום המדינה בשיתוף פעולה עם ההסתדרות וועד העובדים המקומי. אני שמח שמקדמי המכירות אשר פועלים בכל רחבי הארץ ולא רק בעיר נתניה לקחו את עתידם לידיהם והצטרפו להסתדרות, מה שהביא בסופו של דבר לשיפור תנאי עבודתם. שיתוף פעולה פורה בין המרחב להסתדרות המזון והפרמצבטיקה הוביל להסכם שנותן מענה גם לעובדים וגם למפעל עצמו – וזאת לפי התוצאות הכלכליות האחרונות של טמפו שפורסמו לפני מספר ימים".