אירוע הפתיחה של אליפות העולם בגלישה, בשבת לא בשבת, בבקשה אירוע הפתיחה של אליפות העולם בגלישה שהתקיים בשבת | צילום: אורי ריכטר, דורון כורש

חבר מועצת נתניה, ד"ר ישראל שיטבון, העלה בישיבת המועצה האחרונה הצעה, לפיה כל פעילות או אירוע בעיר בחסות העירייה שעלול להתנגש עם ערכי ישראל וההלכה, יובא לדיון במועצת העיר ויתקיימו לאחר אישורה. חבר המועצה רפי ימין בתגובה: "אני מכבד מאוד את הדתיים בעיר, אבל יחד עם זאת אסור לשכוח שנתניה היא עיר תיירות"

בישיבת המועצה האחרונה של עיריית נתניה עלתה לדיון סוגיית הפעילות בשבתות. חבר המועצה, ד"ר ישראל שיטבון, הציע כי כל פעילות או אירוע בעיר העלולים לפגוע בערכים היהודיים ובתורת ישראל יובאו לדיון ולהחלטה בישיבת מועצה

 

אירוע הפתיחה של אליפות העולם בגלישה שהתקיים בשבת | צילום: אורי ריכטר, דורון כורש 


"לאחרונה אנו עדים לפגיעה ורמיסת השבת בעיר בצורה חמורה ביותר ושינוי הסטטוס קוו הקיים עד עכשיו", טוען שיטבון. "האירוע הבולט ביותר הוא תחרות גלישה בינלאומית שיום פתיחתה חל בשבת בניצוחה, חסותה ומימונה של עיריית נתניה ושגרם לחילול שבת המוני בנוכחות ופעולתם של עובדי עירייה רבים וחברי מועצה. ארגון אירוע כזה לא הובא לדיון מוקדם בישיבת מועצה וגם לא לפני חברי הקואליציה".
מנהל ישיבת המועצה, שלמה ישי, דחה את הטענות וציין כי אגף הספורט לא מקיים אירועים בשבת. "האירוע התקיים בחוף הים, הפתוח בשבת, ונערך ללא עובדי עירייה", אמר. "העירייה לא תממן ולא תיזום אירועים שיש בהם חילול שבת. תוקם ועדה שתידון בכל אירוע לגופו ותחליט האם יש פגיעה בסטטוס-קוו".

חבר המועצה רפי ימין, שארגן את תחרות הגלישה הבינלאומית ותרם רבות להבאתה לנתניה, מסר בתגובה לדברים: "אני מכבד מאוד את הדתיים בעיר, אבל יחד עם זאת אסור לשכוח שנתניה היא עיר תיירות. אסור לנו להפוך להיות בני ברק או בית שמש כפי ששיטבון רוצה, והמציאות היום יומית בעיקר בחודשי הקיץ מחייבת אותנו כנבחרי ציבור למצוא את הדרך ולשמור על הסטטוס-קוו , אבל מתפקידנו גם לדאוג לפעילות בסופי השבוע. לכן, אני ברמה האישית דוגל בכך שתהיה פעילות בשבת, המכבדת את רחשי הציבור הדתי ".