חן רוקח לוזון, בתו של הרצל רוקח שהותקף בקריית צאנז, נסערת מאוד מהשתלשלות האירועים. על התנהלות המשטרה: "לא גבו מאבא עדות ולא עצרו אף אחד". על בי"ח לניאדו: "שחררו אותו במקום להשאיר אותו להשגחה". מה הצעד הבא? "אפעיל את כל מי שאני יכולה ואפנה לאנשים שוחרי צדק כדי שיתעמתו מול התופעה הזו. אני לא מפחדת". ראיון לוחמני
סיפור תקיפתו של הרצל רוקח בן ה-68 ע"י המונים בקריית צאנז בנתניה ממשיך לעורר סערה גדולה בעיר ומחוצה לה.
 
 
 

בלוס אנג'לס, ארה"ב, יושבת בתו של הרצל, חן רוקח לוזון, ומסרבת להירגע. חן נמצאת בחודש התשיעי להריונה ומצפה לבתה השלישית, ובצר לה במקום לשמוח נאלצת להתמודד עם המציאות הקשה בו הותקף אביה על לא עוול בכפו.

היום זה אבא שלי, מחר שלכם

בראיון טלפוני מביתה בלוס אנג'לס מספרת רוקח לוזון הנסערת על השתלשלות העניינים, ומבטיחה שאין לה כוונה לשתוק עד שלא תקבל תשובות ברורות באשר למה שאירע לאביה.
"נסה לדמיין את אבא שלך או אדם מבוגר אחר שאתה הכי אוהב בעולם במצב כזה", פותחת חן. "הרי היום זה אבא שלי ומחר יכול להיות אבא של כל אחד אחר. מטריף אותי שאפשר לעשות הכל ואין דין ואין דיין. אני לא אתן שיחליקו את זה. אבא שלי בחיים לא בכה ואתמול הוא לא הפסיק לבכות בגלל ההשפלה והטראומה שעבר".
כזכור, הרצל רוקח בן ה-68, העובד כבר 30 שנה כקורא מדי מים בחברה המספקת שירותים לתאגיד 'מי נתניה', הותקף ע"י מאות תושבים בשכונת קריית צאנז בנתניה, לאחר שנחשד כפורץ. "ביום-יום אבא, אדם דתי וחובש כיפה, חובש כובע מעל הכיפה כדי להתגונן מפני החום", משחזרת חן. "בהמשך היום הוא התיישב באוטו לאכול סנדוויץ ואז תושבים דפקו לו על החלון ושאלו מה מעשיו. הם החליטו שהוא פורץ למרות שהציג להם תעודה".

חבלות בכל הגוף ושבר בצלעות

תושבי השכונה החלו לכלות את זעמם ברוקח ועשו בו שפטים. לדברי חן, הם שלפו אותו מהרכב והרסו אותו לגמרי, לא לפני שפינצ'רו את ארבעת הגלגלים. "הם לא הפסיקו לבעוט בו ולא רצו להקשיב", היא מספרת. "הייתה התקהלות גדולה והוא ראה רק 'שחורים' סביבו. אחרי שכיסחו לו את הצורה במשך 40 דקות גם שדדו אותו. לקחו את הארנק, הטלפון, שרשרת וגורמט מזהב שאמא שלי קנתה לו". 
לבי"ח לניאדו הגיע רוקח כשהוא סובל משבר בצלעות וחבלות בכל חלקי גופו. למרות זאת, לדברי הבת מיהרו לשחרר את אביה למרות שהאחרון נאנק מכאבים. "עשו כאן עבירה פלילית, הבן אדם כולו פצוע וחבול, איך הוא לא נשאר להשגחה ושוחרר הביתה כל כך מהר?", היא תוהה. "אחי לקח אותו היום לבית החולים 'איכילוב' כדי שיוכל לקבל טיפול כמו שצריך". 
 
חדשות מקומיות - "גמרו לנו את אבא. זה היה ניסיון לרצח"

היכן המשטרה? 

בפוסט קשה שפרסמה רוקח לוזון ברשת החברתית פייסבוק היא הדגישה את העובדה שזו אינה מדינת צדק וזעמה שהאירוע הקשה שעבר אביה הסתיים עם 'אפס עצורים!'. "מי שהזמין את המשטרה בא להחליף מנעול בדירה אחרת", מספרת חן . "כשקלטו שהוא מתכוון להזמין משטרה תקפו אותו שמונה אנשים באגרופים וגרמו נזק לאופנוע שלו. כשבאה המשטרה אבא שלי הצביע בפירוש על אלו שתקפו אותו, אבל השוטרים שפינו אותו לבית החולים רק אמרו לו שגיש תלונה במשטרה. "לא גבו עדות, לא לקחו אף אדם לחקירה, לא חשוד, לא תחקור, לא תשאול, כלום. ברור שאם הבחור שהגיע לתקן מנעול לא היה מתקשר למשטרה, היו רוצחים אותו. גמרו את הבן אדם". 

ברומא התנהג כרומאי

רוקח לוזון, כאמור, רחוקה מלעבור על האירוע בשתיקה. לדבריה, "ידוע כי מאפיונרים מנהלים את העניינים בקריית צאנז. הם לא פוחדים מהמשטרה ואצלם יש דין תורה. מכיוון שברומא התנהג כרומאי, אנחנו הולכים לבקש להעמיד אותם לדין תורה אצל אדמו"ר מקומי ואז כבר נגיע לשמות של האנשים שתקפו אותו. אישית, אני לא מאמינה שיהיה צדק וכולם יעשו כסת"ח, אבל למורת רוחם של התוקפים, הם תקפו את הבן אדם הלא נכון. בישראל צריך רק קשרים. אפעיל את כל מי שאני יכולה ואפנה לאנשים שוחרי צדק כדי שיתעמתו מול התופעה הזו, אני לא מפחדת". 
 
חדשות מקומיות - "גמרו לנו את אבא. זה היה ניסיון לרצח"

עין תחת עין

"אני רוצה לעורר את התקשורת בעניין הזה כי שוב, היום זה אני או אבא שלי ומחר זה אתם", אומרת חן. "אבא שלי אמור היה להגיע לבקר אותי בארה"ב בסוף מרץ, אבל אני כבר לא בטוחה שזה יקרה במצבו. מדובר באדם שעובד בעבודה קשה וסיזיפית כדי לשמור על שפיות לאחר שאמי נפטרה.  אבי אדם דתי ויש את עניין קידוש השם, אבל פה עשו את חילול השם ומי שתקף את אבא שלי עשה שם רע לקהילת החרדים. זה היה ניסיון לרצח ומבחינתי, גם מי שעמד בצד וצפה היה שותף לפשע. אני מאמינה שעין תחת עין ושן תחת שן". 
ממשטרת ישראל נמסר "למקום הוזעק כוח משטרה שהגיע במהירות, חילץ אותו מהפורעים והבהיל אותו לקבלת טיפול רפואי. חקירת המקרה נמשכת".
מבית החולים לניאדו בחרו שלא להגיב לדברים.