משלחת העיר ניס בנתניה ראש העיר ניס ערך ביקור בנתניה משלחת העיר ניס בנתניה | צילום: רן אליהו
ראש העיר נתניה, מרים פיירברג איכר, אירחה השבוע משלחת עירונית מניס, העיר התאומה של נתניה, בראשות ראש העיר ניס ויו"ר מחוז "ניס-קוט ד'אזור", כריסטיאן אסטרוזי, שזכה באחרונה בבחירות לתואר היוקרתי נשיא אזור PACA
כריסטיאן אסטרוזי, בביקורו בנתניה: "צרפת וישראל נאבקות באותו האויב, חובה היום לעורר את כל המצפונים, אני רוצה שהאומה הצרפתית תהיה לצד ישראל בכל עת, ויוה נתניה, ויוה ישראל, ויוה ניס ויויה לה פרנס!"

אסטרוזי, ידיד אמת של ישראל, ניצח את מריון לה פן בכל אזור דרום –מזרח צרפת ובכך זכה כאמור בתואר הנחשב- נשיא איזור PACA. "מדובר בהישג חשוב גם עבור ישראל, שכן אסטרוזי הינו ידיד אמיץ של ישראל, המדגיש תמיד את עמדותיו הנחרצות כנגד האנטישמיות והטרור ובעד מדינת ישראל. את עמדותיו הפרו - ישראליות השמיע גם בשלושת ביקורי ההזדהות שערך בישראל במהלך ימי מבצע צוק איתן. התרגשתי לשמוע שבמסגרת ביקורו הקצר בארץ, ביקש אסטרוזי לעלות לקברו של אילן חלימי ז"ל, שנחטף בשנת 2006 עונה ונרצח בפריז על רקע אנטישמי." ציינה ראש העיר פיירברג-איכר. 

"אני אוהב את ישראל"

את נאומו פתח אסטרוזי בהבעת תודה נרגשת לראש העיר פיירברג-איכר "נתניה הינה אחת הערים היפות בעולם ואת, מרים יקירתי, מנהלת אותה בכישרון והצלחה רבה, אני נרגש להיות כאן, בישראל, בנתניה, באצטדיון היפה שהוא גם פרי יצירתך. תודה לך מרים על ההזדמנות לחגוג איתכם, אני אוהב את ישראל, את האדמה הזאת, והודות לך- ראש העיר אוכל לחגוג עם הקהילה הצרפתית האהובה כאן", והוסיף "הרשו לי להביע את תודתי העמוקה לכל האנשים המלווים אותי כאן ובקהילה הצרפתית בישראל, הניצחון שלי הוא גם שלכם ואתם חלק משמעותי בו, תודה על תמיכתכם במהלך תקופת הבחירות הקשה. היה זה קרב קשה מול אנשים בעלי דעות קיצוניות והניצחון היה תולדה של איחוד בין כוחות המאמינים בערכי השוויון. צרפת וישראל נאבקות באותו האויב, חובה היום לעורר את כל המצפונים, אני רוצה שהאומה הצרפתית תהיה לצד ישראל בכל עת, כי אתם חבריה, צרפת וישראל צריכות להגן על אותה המורשת, נמשיך לעמוד לצד ישראל עם הערכים המשותפים לשתי האומות, ויוה נתניה, ויוה ישראל, ויוה ניס ויויה לה פרנס!"

במהלך שהותם בנתניה, ערכו חברי המשלחת סיור מקיף בעיר ובאתריה המרכזיים והתרשמו מקרוב ממגמות הפיתוח הרבות ומאופייה "הצרפתי" של העיר, אליה הגיעו בשנת 2015 למעלה מ-2,200 עולים מצרפת ושקלטה עולים יותר מכל עיר אחרת בישראל.