שמוליק בכניסה לביה"ס אב אחד נכה במאבק מול העירייה שמוליק בכניסה לביה"ס | תמונה מתוך פייסבוק

שמוליק שניידר בן ה-50 תושב נתניה חלה לפני 3 שנים בסרטן ונשאר משותק מהמותניים ומטה, מאז הוא בכסא גלגלים. בנוסף למאבק במחלת הסרטן הוא נאלץ להיאבק בשנה האחרונה בעיריית נתניה על מנת שינגישו לו את הכניסה לבית הספר בו לומד בנו

למה תושב העיר צריך להיאבק זמן כה ממושך על זכותו הבסיסית לקחת חלק פעיל בחיי ילדיו? 

שמוליק היה יו"ר הנהגת ההורים ואב פעיל מאוד עד שחלה, לאחר שיקום ארוך בבית החולים תל השומר ניסה לחזור לפעילות משפחתית מלאה ולשקם גם את משפחתו שעברה קשיים בעקבות מחלתו ונכותו אך נתקל בחוסר נגישות בבתי הספר בהם ילדיו לומדים.
בחטיבת הביניים גוטמן בה למד בנו הבכור התקינו רמפה תוך מספר שבועות והפכו את בית הספר נגיש עבורו, בביה"ס היסודי רזיאל שם לומד בנו השני ועתידה ללמוד בתו בשנה הבאה נתקל שמוליק בקשיים רבים ועד היום אינו יכול להיכנס לבית הספר בעקבות גרם מדרגות תלול שמוצב בכניסה.

"אני האבא היחיד שלא יכול להגיע לשום אירוע של הילדים"

שמוליק מספר על ניסיונותיו הרבים לקבל את מה שכל כך מגיע לו, ללוות את ילדיו לבית הספר ולהיות אב פעיל וחיוני כפי שהיה בעבר "בחנוכה שעבר לפני מעל שנה פניתי למנהל החינוך, לעירייה ולביה"ס על מנת להתחיל להנגיש את ביה"ס והתשובה שקיבלתי הייתה שינגישו את ביה"ס עד שנת 2018, הסברתי להם שזה יותר דחוף כי אני לא יכול להגיע ליום הורים, מסיבת חנוכה, פסח, יום המשפחה, אני האבא היחיד שלא יכול להגיע לשום אירוע של הילדים כולל במתנ"ס כי בביה"ס גם מתנהל המתנ"ס בשעות הערב וגם שם הילדים שלי בחוגים. בישיבות עם המורים אנחנו יושבים בחוץ כמו מסכנים ואם יש גשם או חם אז מבטלים. ככה העבירו אותי, הבטיחו לי שבפסח יטפלו ואח"כ העבירו אותי לחופש גדול ואז לסוכות ומסוכות לחנוכה ובחנוכה הזה הבטיחו לי שבפסח הקרוב יטפלו".

"בעירייה משכו אותי למעלה משנה"

חוק הנכים מחייב הנגשת כל מסגרת חינוכית לנכים ואם בית הספר או המוסד ישן ולא נבנה לפי התקן שקבוע כיום בחוק אז יש להתאים את הנגישות לפי הצורך כך שאם יש תלמיד, מורה או הורה נכה, חייבים להנגיש את המוסד. למרות זאת שמוליק מחכה כבר מעל שנה, עם זאת לאחרונה שמוליק מרגיש שמשהו אולי הולך להשתנות סוף סוף וזאת לאחר שהתראיין לתכנית "הכל בסדר" בגל"צ וסיפר על מסכת העינויים שהוא צריך לעבור למען פעולה כל כך בסיסית, בנוסף לראיון החל לפרסם את המקרה שלו בדפי הפייסבוק ולאחר מעל שנה מתחילים בעירייה להתייחס ברצינות הראויה למצבו "ראש העיר הגיעה לביה"ס לביקור פתע בעקבות ההתעוררות והתגובות בפייסבוק ודיברה עם המנהלת ובדקה מה צריך לעשות ואפילו התקשרה אלי והבטיחה לי שהיא תנסה לעשות משהו זמני לפני פסח ואם לא אז בפסח יעשו הנגשה מלאה של ביה"ס ועכשיו אני מחכה ושומר על אופטימיות למרות שבעירייה משכו אותי למעלה משנה אני מקווה לטוב כי היא התקשרה והבטיחה אבל כל מי שמתחתיה מרחו אותי ומשכו אותי".

העירייה: "יחלו העבודות במהלך חופשת פסח ויסתיימו בחופש הגדול"

מהעירייה נמסר בתגובה "לבקשת עיריית נתניה – אישר משרד החינוך בתחילת שנת הלימודים, תקציב של כחמישה מיליוני שקלים לטובת הנגשת מוסדות חינוך, כאשר בעשרה מוסדות חינוך כבר בוצעו עבודות הנגשה לשירותי נכים. בשמונה בתי ספר נוספים, בהם הוחלט לבצע עבודות נגישות מלאות, לרבות בבית הספר רזיאל – יחלו העבודות במהלך חופשת פסח ויסתיימו בחופש הגדול, וזאת מאחר והעבודות אינן יכולות להתבצע כאשר ישנם תלמידים בבתי הספר. חשוב להדגיש כי עבודות ההנגשה בבית הספר רזיאל הן עבודות מורכבות, המחייבות התקנת מערכת רמפות על מנת להתחבר למפלס המזכירות, ביצוע דרכי גישה חדשים וכן התקנת פיר למעלית ומעלית ונעשה מאמץ לקדם את התכנון לעבודות, כולל הוצאת היתר בנייה לפיר המעלית".

למרות שבעירייה פועלים על מנת להנגיש את בית הספר נראה לפי הדברים כי שמוליק ייאלץ שוב לפספס את חגיגות פסח בבית הספר ואת מסיבות הסיום בבית הספר ובחוגי המתנ"ס של ילדיו גם השנה, מכיוון ששמוליק אינו צריך מעלית אלא רק רמפה שתאפשר לו להיכנס לבניין אולי בכל זאת יצליחו בעירייה לחשוב על פתרון זמני עד לסיום העבודות?