רחוב תחכמוני  תושבי רחוב תחכמוני זועמים: העירייה תשנה את שם הרחוב רחוב תחכמוני | צילום: אבי מדר

העירייה שוקלת לשנות את שם הרחוב תחכמוני לרחוב על שם הרב שמעון גבאי, הסיבה - משפחת הרב ביקשה. העירייה: "טרם התקבלה כל החלטה בנושא"
בשבוע שעבר חזרו תושבי רחוב תחכמוני לביתם כאשר נתקלו במודעה מודבקת בבניין מגוריהם שמבשרת על כך ששם הרחוב בו הם גרים עומד להתחלף. 

תושבי הרחוב זועמים מגילוי זה "באמצע החיים לשנות לבן אדם רחוב? במיוחד בגלל העובדה שיש כל כך הרבה רחובות חדשים בנתניה ואם רוצים להנציח שם של מישהו שימצאו רחוב חדש, למה לשנות שם של רחוב קיים?" תוהה אבי מדר תושב הרחוב, כבר למעלה מ-20 שנים

"למה לשנות היסטוריה של אנשים שגרים כאן עשרות שנים?"

הרב שמעון גבאי היה מגדולי הרבנים בעיר נתניה והיה ידוע כגדול מחזירי התשובה בעיר. משפחת הרב ביקשה לקרוא דווקא לרחוב תחכמוני על שמו של הרב בגלל קרבת הרחוב לישיבה בה פעל. במדבקה שהושארה בבנייני המגורים ברחוב צוין כי אם יש למישהו התנגדות הוא יכול להופיע בוועדת השמות ולנמק את הסיבה להתנגדותו אך בפועל טוענים תושבי הרחוב שזו בירוקרטיה לשמה "האנשים שגרים ברחוב עובדים וטרודים בחיי היומיום שלהם, אנשים יכולים להגיד אני מתנגד אבל האפתיות גוברת. אני לא יודע מי זה הרב גבאי ואין לי שום דבר נגדו אבל למה לשנות היסטוריה של אנשים שגרים כאן עשרות שנים"? אמר מדר והוסיף "השם תחכמוני כבר הפך להיות חלק מהחיים שלנו ולכל דייר יש מליון תכתובות עם עשרות מוסדות מה יהיה עם זה? יש מספיק רחובות חדשים בנתניה". 

העירייה: "רק לאחר שמיעת העמדות השונות תתקבל החלטה"

מהעירייה נמסר "טרם התקבלה כל החלטה בנושא. הוגשה בקשה מטעם משפחת הרב גבאי המנוח, באמצעות מספר חברי מועצת העיר, להסב את שמו של רחוב תחכמוני וזאת לאור הקרבה לישיבה בה פעל הרב. על פי הוראות החוק, בטרם תכריע הוועדה בבקשה, עליה להביא לידיעת הציבור את האפשרות הקיימת להחלפת שם הרחוב, ובכך לאפשר לציבור הרחב ולתושבי הרחוב המדובר להציג בפניה את השגותיו, אם ישנן. רק לאחר שמיעת העמדות השונות תתקבל החלטה בוועדת שמות רחובות ואתרים, שבכל מקרה, כפופה לאישור מועצת העיר".