הורשע בהריגה ביה"מ גזר 7 שנות מאסר על תושב נתניה שהורשע בהריגה הורשע בהריגה | צילום: אילוסטרציה

תושב נתניה נכנס לדירתם של זוג קשישים וחבל בהם, כעבור מספר ימים נפטר הקשיש

הנאשם אשר שב מבילוי לילי לאחר שתיית אלכוהול ביקש לקצר את דרכו דרך אזור הבניינים בהם מתגוררים המתלוננת והמנוח, הבחין בדלת ביתם פתוחה, נכנס פנימה במטרה לגנוב רכוש, אז החלה המתלוננת לצעוק לעברו ובין השניים התנהל מאבק.

הנאשם הותיר את זוג הקשישים חבולים בדירתם

הנאשם חבל במתלוננת וגרם לה לחבלות ולשבר בשורש כף ידה. באשר לקשיש, נקבע כי הנאשם הלם בו פעמיים ואף גררו ארצה לחדר השינה על מנת להקל על מנוסתו. הנאשם הותיר את זוג הקשישים חבולים בדירתם ונמלט מהמקום מבלי לקרוא לעזרה.
הנאשם הואשם בארבעה סעיפי אישום: רצח, אינוס, חבלה בכוונה מחמירה והתפרצות למקום מגורים, כן הואשם באישום נוסף של החזקת סם לצורך צריכתו העצמית.
במהלך דיוני ההוכחות התברר כי החבלות שספג הקשיש המנוח לא היו הסיבה הישירה למותו, אלא הוא נפטר כתוצאה מדלקת ריאות בה לקה במהלך אשפוזו. לאור זאת זוכה הנאשם מחמת הספק והרשיעו תחת זאת בעבירת הריגה. אשר לעבירת האונס, הנאשם זוכה מחמת הספק מעבירה זו והורשע תחתיה בעבירת חבלה בכוונה מחמירה.
המקרה התרחש בעפולה ובית המשפט המחוזי בנצרת גזר על הנאשם מאסר של שבע שנים ופיצוי למשפחת המנוח בסך 80,000 ₪.

"הלוואי ולא היה קורה מה שקרה"

הנאשם אמר בפתח דבריו שהוא מתבייש במעמד בו הוא ניצב, הביע חרטה על מעשיו והודה כי עשה מעשה שלא יעשה. "הלוואי ולא היה קורה מה שקרה". הנאשם תיאר כי במשך כל התקופה עד ליום מעצרו, לא ידע כי המנוח נפטר. הנאשם ביקש לשלם על חטאו אולם הדגיש כי בקשתו היא לעונש שפוי ומידתי, אשר לאחריו, יוכל להרים את ראשו. עוד לעניין הפיצוי תיאר כי ישמח לשלם לאלמנה פיצוי, אולם בנסיבות חייו, מבקש כי לא יוטל סכום גבוה אשר ימוטט עוד את משפחתו והוריו אשר גם כך, כורעים תחת הנטל.