מינהלת משותפת לקידום פיתוח פארק מטרופוליטני ענק פארק מטרופוליטני משותף לנתניה וללב השרון מינהלת משותפת לקידום פיתוח פארק מטרופוליטני ענק

עיריית נתניה ומועצת לב השרון הקימו ביום רביעי האחרון, מינהלת משותפת לקידום פיתוח פארק מטרופוליטני ענק שישתרע על שטח של כ – 5000 דונם
הפארק יאפשר הקמתן של אטרקציות של ספורט ובילוי ברמה הארצית, כמו במיטב הפארקים בארץ ובעולם

ביום רביעי השבוע – הכריזו עיריית נתניה ומועצת לב השרון על הקמת מינהלת לקידום פארק מטרופוליטני משותף לשתי הרשויות, שישתרע על פני כ – 5000 דונם. 
מדובר בצעד תקדימי בארץ, במסגרתו יקדמו שתי רשויות, במשותף, הרחבת שטחי הפנאי של תושביהן ויקימו על שטח נרחב במיוחד אטרקציות לספורט ובילוי ברמה הארצית, כמיטב הפארקים בארץ ובעולם.
הפארק הוא המשך לשיתוף הפעולה שנוצר בין שתי הרשויות עם החלטת וועדת הגבולות, להעביר כ– 1400 דונם ממועצת לב השרון לעיר נתניה. החלטה שהתקבלה בעקבות פעילות ראש העיר נתניה להרחבת גבולותיה של העיר, תוך חלוקת הכנסות בין העיר נתניה לבין המועצות האזוריות שבסביבתה. וועדת הגבולות של משרד הפנים קבעה כי כ- 6,095 דונם יועברו לעיר נתניה, ביניהם כאמור כ – 1400 דונם מלב השרון.

בין תפקידיה של המינהלת

להכין תוכנית פיתוח רב שנתית ולאשר מקורות לתקציב הפיתוח, לפעול מול משרדי הממשלה הרלבנטיים לקידום תכנון המתחם ולגיוס תקציבים לפיתוחו, לקבוע אילו אטרקציות יוקמו בשטחי הנופש המטרופוליטני ואת דרך בחירתן ועוד.

בראש המינהלת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שתעביר ברוטציה בעוד כשלוש שנים את ראשותה של המינהלת לראש מועצת לב השרון, עמיר ריטוב.
ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "הקמת פארק מטרופוליטני משותף לנתניה וללב השרון יהווה דוגמא ומופת של הפארקים בישראל. אני מאמינה שהקמתו של הפארק יתרום רבות לפעילויות הפנאי והנופש של תושבי שתי הרשויות ואף לתושבי הארץ כולה."

ראש מועצה אזורית לב השרון, עמיר ריטוב: "הקמת המינהלת הינה צעד ראשון וחשוב בדרך להקמת פארק נופש מטרופוליטני שישמש את תושבי הסביבה כולה. אני מברך על שיתוף הפעולה בין שתי הרשויות לטובת תושבי האיזור כולו."