תוכנית אדריכלית כביש 561 קידום סלילת כביש 561 המחבר בין כביש 2 לכביש 4 תוכנית אדריכלית כביש 561

כביש 561, כביש רוחב שאמור לחבר את כביש 4 לכביש 2 אינו יורד מסדר היום הציבורי ואף חתמו לקידומו תשעה ראשי רשויות

השבוע, בימים של קידום תוכניות מתאר המוסיפות אלפי יחידות דיור ממזרח לנתניה ומצפון לאבן יהודה, פנו עיריית נתניה ומועצת אבן יהודה, לוועדה המחוזית בבקשה לקדם את תוכנית הדרך, לטובת המשך הפיתוח של העיר והאזור.

בתום הפגישה, בה נכחו מ"מ ראש העיר והממונה על התשתיות, אלי דלל, ראש מועצת אבן יהודה, אבי הררי, מתכנן הפרוייקט, אורן ירושלמי ומנהלי הפרוייקט, הוחלט לשוב ולפנות לשר התחבורה, בדרישה לכלול את קידום סלילת כביש 561 בתוכנית החומש של המשרד, תוך תקצוב סלילתו. עיריית נתניה ומועצת אבן יהודה יתנגדו בוועדות התכנון השונות להמשך הבנייה ללא סלילת הכביש.

כביש 561 הוא כביש רוחב אזורי שאמור לחבר את כביש 4 לכביש 2. הכביש מופיע בתוכנית המתאר הארצית לדרכים ואמור לחבר את מחלף אילנות בכביש 4 למחלף השלום בכביש החוף.

עבור נתניה, הכביש מהווה מפתח לגישה לאיזור התעשיה הדרומי של נתניה ולתחנת הרכבת המתוכננת בקרית ספיר, לרשויות בסביבה, אמור הכביש לפתור את המעבר הקיים היום דרך כפר נטר ואבן יהודה. מעבר זה מהווה מטרד לתושבי הישובים, שכן כל התנועה המגיעה כיום מכביש 6 ומכביש 4 ואליו, עוברת דרך ישובים אלו.

חדשות מקומיות - קידום סלילת כביש 561 המחבר בין כביש 2 לכביש 4

מ"מ ראש העיר והממונה על התשתיות, אלי דלל (מימין) וראש מועצת אבן יהודה, אבי הררי

ראש מועצת אבן יהודה, אבי הררי ומ"מ ראש עיריית נתניה, אלי דלל, פועלים בארבע השנים האחרונות בשיתוף פעולה מלא במטרה לקדם את הנושא. בין השאר, קיימו ישיבות עבודה ופגישות רבות עם שר התחבורה, ישראל כץ, הצוותים המקצועיים במשרד התחבורה וועדות התכנון השונות במטרה לקדם את פרוייקט כביש 561.
ראש מועצת אבן יהודה, אבי הררי ואלי דלל, מ"מ ראש העיר, הממונה על התשתיות: "עיריית נתניה ואבן יהודה לא יאפשרו קידומן של תוכניות והוצאת היתרי בניה בצמוד לכביש 561 בחלק המזרחי לנתניה, דרומי לקריית השרון והצפוני לאבן יהודה, זאת ללא ביצוע כביש זה."