ילדים נעקצים בגן מכת עקיצות בגן ילדים בקריית השרון ילדים נעקצים בגן | צילום: שחר חמני

בגן דולפין, גן עירייה הממוקם בקריית השרון, סובלים הילדים ממכת עקיצות. עיריית נתניה: "לגן נשלח מדביר שטיפל בענין" 
ההורים מתלוננים בפני הגננת והעירייה כי ילדיהם חוזרים בכל יום מהגן עקוצים בכל גופם ובינתיים לא ניתן להם פתרון.

שחר חמני, אב לילדה בגן מספר "הילדים חוזרים עקוצים כבר תקופה, הגננת יצרה קשר עם העירייה והגיע מדביר שריסס חומר נגד נמלים אבל הבחור שריסס אמר שספק אם זה יעזור".
שחר מוסיף "התחלנו להעלות תמונות של הילדים עקוצים ודיברנו עם העירייה. הגיעו שני נציגים ויחד איתי סרקנו את הגן, מצאנו נמלים אדומות ויתושים וסיכמנו שיבדקו מאגרי מים וינקו אותם. כמו כן ישמרו על ניקיון כי היה פח מלא באשפה ליד דלת הכניסה וסיכמנו שירססו את החולות" .

יתושים או חרקי חול ופשפשים?

עוד מספר שחר כי מקור העקיצות יכול להיות מחרקי חול ופשפשים,  "הגננת טוענת שנכנסים חתולים דרך השערים. אם ריססו את חולות החצר ועדיין נכנסים חתולים, זה לא יעיל, עדיין יש צואה ושתן של חתולים. הווטרינר אומר שככל הנראה מדובר ביתושים כי הם עוקצים בכל הגוף, אם היו עוקצים רק בפלג גוף תחתון זה היה פשפשים וחרקים של חול, אבל אם ילד מתפלש בחול יכול להיות שזה מגיע לידיים".

בכל שנה יש עקיצות

זו לא הפעם הראשונה שהגן נתקל בתופעה זו כפי ששחר מתאר "הגננת אומרת שבכל שנה זה אותו דבר ושבשנה שעברה גם היו עקיצות" ומוסיף כי הפתרון שהעירייה מציעה לא יפתור את הבעיה "הווטרינר והמדביר של העירייה אמרו שיבואו לרסס והריסוס יעיל ל- 8-12 שעות בלבד.
ההורים מתלוננים שהעיריה לא מספקת פתרון מספק. היתושים ממשיכים לעקוץ למרות שהגננת מרוקנת את הפח ושוטפת אותו, מלבד הריסוס שכבר לא יעיל לא מספקת העיריה פתרון "הבטיחו לעשות שורה של דברים השאלה מתי יעשו ואם יעשו" מוסיף חמני.

מהעירייה נמסר בתגובה "עיריית נתניה קשובה לתושבים ומטפלת בכל פניה לאלתר. לגן דולפין נשלח מדביר, אשר טיפל בעניין, בתיאום עם הגננת והורי הילדים".