אחוז הזכאים לבגרות ניסיונות העירייה לשפר את אחוז הזכאים לבגרות אחוז הזכאים לבגרות | צילום: fotolia
בישיבת מועצה שהתקיימה אתמול (רביעי) נערך דיון על דוח מבקר העירייה בנושא אחוז הזכאים לבגרות, אחוז הנשירה מבתי הספר ועל האפשרות לקחת בחשבון גם את ההישגים של העולים החדשים
בעיריית נתניה ממשיכים להיות מוטרדים מעניין אחוז הזכאים לבגרות בבתי הספר בעיר. הנושא עלה לדיון מעמיק בישיבת המועצה שהתקיימה אתמול.
כזכור, על פי נתוני משרד החינוך שפורסמו לפני מספר חודשים, השנה חלה עלייה של למעלה מ-4% במספר הזכאים לבגרות בנתניה – מ-65.03% ל-69.33%. עם זאת, עדיין יש מקום לשיפור ניכר שכן ביחס לערי ויישובי הסביבה, נתניה נמצאת הרחק מאחור. כך לדוגמה אחוז הזכאים במועצה האזורית חוף השרון מרשים במיוחד ועומד על 91.3%, בעוד בקדימה צורן אחוז הזכאים הוא 87.5%. בגזרה העירונית, ברעננה אחוז הזכאים נקבע על 86.35% ובהוד השרון 83.83% נתונים שבנתניה יכולים בינתיים רק לחלום עליהם.  
בנתניה ישנם תושבים שבוחרים אידיאולוגית לא לגשת לבגרויות, הם נספרים בממוצע העירוני   

קיזוז חרדים, צירוף העולים 

בעיריית נתניה משוכנעים כי הנתונים יכולים היו להיות שונים בתכלית, במידה ולא יכללו את התלמידים החרדים שאינם ניגשים לבגרות באופן עקרוני. בנוסף, הישגיהם הלימודיים של העולים החדשים אינם נספרים, מה שלדעת חברי המועצה עשוי היה להעלות את הממוצע הכללי בעיר. 
חברת המועצה וראש מנהל חינוך, טובה דולב, ציינה בדיון כי צריכים לקרוא לחרדים לגשת לבחינות הבגרות, וכמו כן לשקלל גם את תוצאות הבחינות של העולים החדשים. "אחוז הבגרויות הוא התדמית של העיר. בחמש השנים האחרונות היתה עליה באחוז הבגרויות", אומרת דולב. "עיריית נתניה משקיעה משאבים בסייעות, תומכות למידה, תוכניות וחוגים. יש אחוז גבוה של ילדים שלא נכללים בלימודים וסופרים גם אותם. ישנם מוסדות חינוך בנתניה שיש בהם 96-97% של המצליחים בבגרויות, וכל הזמן צריכים לזכור מהו אחוז הנשירה, שהולך וקטן. לגבי העולים החדשים, הישגיהם של תלמידים שנגשים לבחינת בגרות בצרפתית, לא נספר לנו. אנחנו מעלים את זה לשר החינוך, שכן יכללו לנו את העולים החדשים, כי מספיק שיש 20 עולים חדשים שנבחנים בצרפתית, בשכבה אחת, זה משפיע על אחוז הזכאים לבגרויות". 

תוכנית ת.ה.ל

כל בתי הספר העירוניים, ממלכתי וממ"ד וכן בתי הספר לבנות של המגזר החרדי ואף בתי הספר התיכוניים הפרטיים בנתניה - זוכים בתגבורים לימודיים לקראת בגרות במסגרת תכנית ת.ה.ל. במסגרת התוכנית  נבנית תוכנית שנתית המותאמת לרמתו של כל תלמיד וכוללת 4300 שעות לימוד שנתיות.