נסיעה חינם לחיילים בשורה משמחת לחיילי נתניה - נסיעה חינם ברכבת נסיעה חינם לחיילים | צילום: עיריית נתניה

שר התחבורה הורה להנהלת רכבת ישראל, לאפשר לחיילים לנסוע בחינם בימי ראשון

אמהות לחיילים מתניה מברכות על החלטת השר

שר התחבורה ישראל כץ, הודיע ביום שישי האחרון (06.11) על החזרת הנסיעה חינם ברכבת לחיילים, בימי ראשון. ההסכם הקודם, משנת 2012 שאילץ את החיילים לשלם מחיר מלא לנסיעה ברכבת בימי א', עורר מחאות וכעסים רבים הן מצד החיילים והן מצד הוריהם, שלטענתם נאלצו לספוג את תשלומי הנסיעה, כיוון שמשכורתם הזעומה של החיילים בסדיר אינה מאפשרת זו.

הפרדה בין חיילים ממעמדות שונים

ביטול הנסיעות ללא תשלום בשנת 2012, יצר הפרדה גלויה בין חיילים ממעמד בינוני-גבוה, שהמשיכו לנסוע ברכבת בתשלום מלא, לבין חיילים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, שעברו לנסוע באוטובוסים.
חיילים אשר גרים בנתניה ונוסעים מידיי יום ראשון חזרה לבסיס, שמחו לגלות כי כעת יוכלו לשוב ולהשתמש בשירותי הרכבת, ללא תשלום.
השר כץ אמר בנוגע להחלטתו: "בהסדר המקורי, שנקבע בתיאום עם צה"ל, הייתה כוונה לייצר אלטרנטיבה נוחה עבור כלל החיילים, ולא ליצור מציאות שחייל שידו משגת משלם ונוסע ברכבת והאחרים לא. מאחר שבפועל הסדר זה לא מקוים - הוריתי לבטל אותו".

זיגדון: "את עלויות הנסיעה, אנחנו ההורים משלמים"

"כאמא לחייל שמשרת בצריפין ונוסע כל בוקר מנתניה לצריפין, אני מאוד שמחה על ההחלטה החדשה."אומרת אסתי זיגדוןתושבת נתניה ואם לחייל בסדיר "בני נוסע לפעמים ברכבת ולפעמים באוטובוס ואת עלויות הנסיעה, אנחנו ההורים משלמים, כיוון שהוא לא יכול להרשות לעצמו". עוד מוסיפה זיגדון "כשהחליטו להפסיק את הנסיעה חינם לחיילים בימי ראשון בבוקר, מאוד כעסתי. לחיילים מגיע יותר מלכל אחד אחר, וצריך לאפשר להם את כל התנאים הנוחים ביותר לנסיעה – מספר מספק של קרונות ברכבת והסעות ללא תשלום לכל בסיס."

לדברי אסתי, מי שביטל את האפשרות לנסיעה חינם לחיילים, בשנת 2012, עשה טעות: "המדינה שלנו מתקיימת בזכות החיילים, שנמצאים תמיד בסיכון גבוה והם הראשונים שנפגעים. הם לא מקבלים משכורת גבוהה והתנאים בבסיסים אינם טובים, כך ש צריך לאפשר להם לפחות את זה." 

גולדשטיין: "אני שמחה על ההחלטה בשביל כל החיילים"

גם את חני גולדשטיין מפולג, אם לחייל קרבי, משמחת הבשורה החדשה של ישראל כץ: "אני אמא לחייל ששילם במשך כמעט שנה, תשלום מלא על הנסיעה ברכבת בימי ראשון. "כאשר בני התחיל את השירות בדצמבר, הוא היה נוסע מידי יום ראשון לבסיס ושילם את מלוא מחיר הנסיעה, זה עורר תמיהה, איך לא מתחשבים בחיילים וגובים מהם תשלום, כאשר כל שהם רוצים הוא, להגיע לבסיס בזמן."
חני אף מדגישה, כי משכורתם של החיילים מגוחכת. "כל יום ראשון אני נותנת לו כסף כשהוא יוצא לבסיס וכשהוא היה צריך לשלם עבור הנסיעה ברכבת, זה היה עולה לנו בסביבות 27-30 שקלים לנסיעה. אני שמחה על ההחלטה בשביל כל החיילים, לא רק עבור הבן שלי."