פה אמורה היתה להיבנות חטיבת הביניים למרות ההבטחות, לא תוקם חט"ב בפולג-עיר ימים בשנה הבאה פה אמורה היתה להיבנות חטיבת הביניים

למרות הבטחותיהם של גורמים שונים בעירייה, בשלב זה מסתמן כי לא יוקם תיכון שש-שנתי בשכונת פולג-עיר ימים בשנת 2016.

מעיריית נתניה נמסר: "פתיחת חטיבת הביניים תלויה בצפי מספר התלמידים, נכון להיום, חטיבת הביניים לא תיפתח בשנת 2016".

בשנת 2013 הועלה לראשונה הצורך בהקמתם של חטיבת ביניים ותיכון בשכונת פולג-עיר ימים. בפגישה שהתקיימה סמוך לבחירות שהתקיימו באותה השנה, ובה נכחו, בין היתר, ראש העיר מרים פיירברג, ממלא מקומה, אלי דלל, סגנית ראש העיר והאחראית על החינוך, ד"ר אביטל לאופר, ופעילים למען הקמת חטיבת הביניים, הוחלט על תאריך יעד, ה-1 בספטמבר 2015.
עמית קרלמן, אבא לילד בכיתה ו' בבית ספר רימלט ופעיל חברתי למען הקמת החטיבה. "מאז הפגישה הראשונה, נפגשנו כל שלושה חודשים עם אביטל לאופר וטובה דולב. אבל מהר מאד הבנו שהעירייה לא מתכוונת לעמוד בתוכניות לפתיחת החטיבה ב- 2015, ובשל היעדר תקציבים נדחתה התוכנית לשנת 2016". 

מייל ששלחה טובה דולב, ראש מנהל חינוך

לידי מערכת 'נתניה נט', הגיע מייל שנשלח בתאריך 11.1.2015 מראש מנהל חינוך, טובה דולב, ובו נכתב בין היתר, "חט"ב בעיר ימים תיפתח בספטמבר 2016 כפי שהובטח מלכתחילה. מעולם לא נאמר אחרת. כבר בישיבה הראשונה בנוכחות ראש העיר נאמר שעם כל המאמץ שנעשה, אין סיכוי ששלב א' של החטיבה יהיה מוכן לפני ספטמבר 2016.  אכן נכון שאתם באותה ישיבה התעקשתם על 2015, כאשר במקביל הבהרנו שאנו מכירים את מהלך השלבים הנדרשים עד להקמת מוסד חינוכי, וגם אם מאוד נתאמץ לא נוכל להקדים את המאוחר".

אין אישור להקמת המבנה 

אך הבטחות לחוד ומציאות לחוד. ורגע לפני פתיחת שנת הלימודים תשע"ו, נראה שגם בשנה הבאה, יאלצו מסיימי בתי הספר היסודיים בשכונות פולג ועיר ימים לנדוד אל חטיבות ביניים מחוץ לאזור מגוריהם. בהודעה שהתקבלה לפני מספר ימים, הודיע מהנדס העיר, אבנר אקרמן, שהוא עוצר את העבודות מכיוון שאין אישורים ממשרד החינוך להתחלת בניית המוסד.

"פנינו למשרד החינוך ולא קיבלנו תשובה בעניין, אבל באופן לא רשמי קיבלנו מידע שהתכנון להקמת בית הספר נדחה לשנת 2017", מוסיף עמית קרלמן. "לפני הבחירות הובטח שבשנת 2015 או לכל המאוחר 2016 תקום חטיבת הביניים. אביטל לאופר הראתה לנו את התוכנית האדריכלית למבנה. ידענו שהתוכנית ל-2015 לא ריאלית, אבל חשבנו שלפחות בשנת 2016 תהיה בשורה". 

תגובת העירייה

"עיריית נתניה נערכת מדי שנה למתן מענים חינוכיים מיטביים לתלמידי מערכת החינוך בעיר, הן בבינוי חדש, הן בעבודות שדרוג והן בהפעלת תוכניות פדגוגיות פורצות דרך, לטובת הישגי הלומדים. מועד פתיחת בית הספר המקיף השש-שנתי בעיר ימים יקבע במשותף על ידי ראש העיר ומשרד החינוך, בהתבסס על נתונים עדכניים בנושא. נתונים אלה כוללים את מצבות התלמידים בבתי הספר היסודיים ואת צפי איכלוס השכונות הדרומיות, בשנים הבאות. בנושא זה, כבר יצאה העירייה לתכנונה של קרית החינוך, ערכה תחרות אדריכלית ובחרה דגם חדשני לבית הספר".