הקרב על הסגנות: האם ים קרן יעבור לאופוזיציה? צילום: נתניה נט 

הרוחות סוערות לקראת מינוי סגני ראש העיר בשכר, כאשר קרן נפגע שלא קיבל את התפקיד ועשוי לחבור לאבי סלמה ולהצטרף לסיעת 'דרך חדשה'. מי הסגנים ובעלי התפקידים החדשים והאם ייתכן מהפך של הרגע האחרון לקראת ישיבת המועצה? כל הפרטים 

עיריית נתניה כמרקחה לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, כשעל הפרק מו"מ עיקש במיוחד על תפקיד סגני ראש העיר בשכר לקראת ישיבת המועצה שתתקיים ביום רביעי. כידוע, מי שאמורים למלא את תפקיד הסגנים הם טלי מולנר, שירי חגואל סיידון, אורן גבאי מש"ס ורוטציה בין עו"ד אדיר בנימיני שיכהן בתפקיד בחצי הראשון של הקדנציה, לדודו סלמה שיקבל את תפקיד הסגן בחציה השני.

וכאן מגיע סלע המחלוקת. מי שרצה מאוד לקבל את התפקיד הוא ים קרן מסיעת 'נתניה אחת' של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, אך לדאבונו משרד הפנים לא אישר לעירייה למנות סגן חמישי בשכר. גורמים בעירייה ידעו לספר כי הוצע לקרן לכהן בינתיים בתפקיד ללא שכר ולהמתין לתום השנה הקלנדרית, שכן על העירייה להציג שני תקציבים מאוזנים על מנת לקבל אישור לסגן נוסף, אך נכון לעכשיו הוא מסרב ואף עשוי לחבור לאבי סלמה וסיעת 'דרך חדשה' ולהצטרף לאופוזיציה.

גורמים מקורבים אישרו כי יש סיכוי שמהלך כזה אכן ייצא אל הפועל, אבל מנגד היו סקפטיים מאוד לגבי האפשרות שסלמה יצטרף כעת לקואליציה, מה שעשוי להוביל למינויו של קרן לסגן על חשבון אחד הסגנים האחרים. גורם המעורה בפרטים הסביר כי מבחינת סלמה, קואליציה תהיה רק במידה וראש העירייה תכריז שהיא פורשת לפני סוף הקדנציה ותאפשר ל'דרך חדשה' לממש את חזונה למען עתיד טוב יותר לנתניה.

בתוך כך, אמורים למנות בישיבה הקרובה את מחזיקי התיקים השונים, כשבין השאר צפוי אדיר בנימיני לכהן כסגן ראש עיר בחצי קדנציה, כיו"ר ועדת משנה, יו"ר ועדת שמות וכממונה על נושא ההתחדשות האנרגטית, דודו סלמה יכהן כיו"ר המועצה,  יו"ר הדירקטוריון של החברה למען הספורט, כממונה על אגף הנכסים וכיו"ר הדירקטוריון של מתנ"ס דרום ברוטציה עם טלי מולנר.

ג'וליאנה בן אברהם תהיה ממונה על כל תנועות הנוער ואגף הצעירים ותהיה מ"מ יו"ר הדירקטוריון של החברה לספורט, אירנה ליבשיץ תהיה ממונה על הפיתוח העסקי, רישוי עסקים ועל הכשרה ותעסוקת עולים.
ציפי קפל על הבריאות והאמנות, מוטי רצאבי על התנועה, התחבורה ומתנ"ס דורה, ש"ס על אגף שפע והעמותה לחינוך בלתי פורמלי, בוריס צירולניק ישמש כמ"מ יו"ר ח.ל.ת, ים קרן, במידה ולא יערוק ברגע האחרון לאופוזיציה, יקבל ככל הנראה את תיק הרווחה וטלי מולנר תיקח על עצמה את תיק הביטחון והאכיפה, לצד תיקי מעמד האישה והלהט"ב.

יחד עם זאת, בנתניה כמו בנתניה, ייתכנו מהפכים של הרגע האחרון לקראת ישיבת המועצה, או כמו שהיטיב להגדיר זאת גורם בעירייה: "בפוליטיקה זה לא נגמר עד שזה נגמר". צפו להפתעות.