משמרת תמיכה נוספת במשפחות החטופים בנתניה צילום: מיכל סלמה

190 יום בשבי חמאס - משמרת הזדהות עם משפחות החטופים מול קניון עיר ימים בנתניה. רובי חן "סינוואר רואה שלוחצים על ישראל ורואה מה שקורה בתוך ישראל שמתפרקת עוד ועוד"

עשרות משתתפים הגיעו אמש (מוצ"ש) למשמרת הזדהות עם משפחתות החטופים מול קניון עיר ימים בנתניה "כולנו נקרעים כבר יותר משישה חודשים מהכאב של משפחות החטופים".אמרו מארגני משמרת התמיכה "יש לנו הזדמנות לעשות מעשה קטן. רק ביחד עם הנוכחות של כל אחד ואחת, שיצאו מהבית לחצי שעה, נוכל לחזק אותן בשעות הכי קשות שלהן ולעטוף אותן באהבה".

בהפגנה נכחו הוריו ואחיו של איתי חן, שנהרג בשביעי באוקטובר וגופתו מוחזקת על ידי חמאס.
רובי, אביו של איתי נשא דברים בהפגנה. הוא סיפר שהחליטו להמתין להבאת גופתו של איתי על מנת לשבת שבעה "כשקיבלנו את הבשורה על איתי החלטנו שלא נעשה שבעה. יש משפחות שאני לא שופט אותם. הם קברו חפץ, קברו חולצה עם דם או ציוד ואנחנו החלטנו שאנחנו לא נעשה את זה  המדינה לא תצא איתנו בזול מהדבר הזה ואנחנו נמשיך להיאבק עד שאיתי יוחזר בחזרה כמו שהוא צריך והוא יקבל את הכבוד שמגיע לו".

כמו כן סיפר רובי על הביקור בוושינגטון וניו יורק, שם פגשו את חבר הקונגרס, ערכו מסיבת עיתונאים מקומית, ונכחו באירוע תמיכה של שישה חודשים לשבי חמאס, בו נכחו כ- 6000-7000 משתתפים "פגשנו את סגנית הנשיא ואת היועץ לבטחון לאומי ג'ייק סאליבן. פעם בשבועיים יש שיחה איתו או עם שר החוץ וזה כל כך בניגוד למה שקורה בארץ, שהמשפחות נאלצות להאבק ולהתחנן לדבר עם מקבלי ההחלטות שיסבירו לנו מה קורה". 

לגבי העסקה המתגבשת אמר רובי "הבנו שישראל קיבלה את רב המרכיבים שהיו שם. גם מצרים וגם קטאר חושבות שזו עסקה הוגנת והגענו למצב שאנחנו מחכים לחמאס שוב".
לגבי המלחמה אמר רובי שאמנם ישראל מנצחת במלחמה, אולם המלחמה שסינוואר מנהל היא על התודעה הציבורית "שם אנחנו מפסידים ברמה כזו שזה לא יאמן. יש להם כלים שהם משתמשים בהם, שכל הזמן ישראל אשמה. וסינוואר מבחינתו, גם לדעתם של האמריקאים - אין לו אינטרס להגיע לעסקה כי מבחינתו כל יום שעובר זה יום טוב, הוא רואה שלוחצים על ישראל ורואה מה שקורה בתוך ישראל שמתפרקת עוד ועוד והוא מבחינתו לא רואה סיבה לחתום על הסכם, לכן הוא מביא בכל פעם עוד דבר כדי לא לחתום על הסכם".