מהפכת תאגידי האנרגיה בדרך לנתניה מרים פיירברג והשר אלי כהן

בשורה לתושבי נתניה: מהפכת תאגידי האנרגיה ברשויות המקומיות בדרך לנתניה  – מהלך שיוזל עלויות, ישפר את השירות ויפחית את זיהום האוויר 

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, קיים יחד עם ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, ביקור מקצועי בעיר. במהלך הפגישה דנו בהקמת הקמת תאגיד אנרגיה בשיתוף חברות מהמגזר הפרטי, מהלך שיאיץ פרויקטים, יחסוך בהוצאות, ישפר את השירות לאזרח ויפחית את זיהום האוויר באזור. בנוסף, סיכמו על קידום פרויקטים נוספים בתחום האנרגיה ופיתוח התשתיות בעיר, בהם הקמת מתקנים פוטו וולטאים, הטמנת קווי חשמל ותחנות טעינה לרכבים חשמליים.

תאגידי האנרגיה המשותפים יאפשרו להאיץ את קצב התקנת המערכות הסולאריות, מתקני האגירה ועמדות הטעינה לכלי הרכב החשמליים בשטחיהן. כמו כן, התאגידים יאפשרו לרשויות המקומיות להתייעל בצריכת האנרגיה שלהן ולנהל אותה בצורה טובה יותר. מהלך זה יסייע להן לחסוך בהוצאות שוטפות ולתעל אותן לטובת שיפור השירות לאזרח, בד בבד עם הפחתת פליטות גזי חממה. מנגנון זה, של הקמת תאגידי אנרגיה משותפים, יאפשר להאיץ את הביטחון האנרגטי באמצעות מעבר לאנרגיה מקיימת - אנרגיות מתחדשות, אגירה, כלי רכב חשמליים והתייעלות באנרגיה. כל אלו, ישפרו את החוסן באנרגיה של הרשויות המקומיות, בין היתר במתקנים חיוניים הנדרשים לרציפות תפקודית בעת חירום, כדוגמת מרכזי קליטה לשעת חירום במבני ציבור וחמ"לים רשותיים.

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "הקמת תאגיד אנרגיה בנתניה היא בשורה עבור תושבי העיר והסביבה, התכנית תשפר את פני העיר ואת איכות החיים של התושבים, תביא לחיסכון באנרגיה ותאפשר לעירייה להשקיע יותר ברווחה, בחינוך ובפיתוח תשתיות. משרד האנרגיה והתשתיות ימשיך לפעול יחד עם הרשויות המקומיות למען כל אזרחי ישראל, בשגרה ובחירום״.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר: ״שמחתי לארח בנתניה את שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן. שוחחנו על מגוון נושאים הקשורים למשרדו בהם המשך עשייה להפיכת העיר נתניה לעיר ירוקה יותר. במסגרת אפשרות זו עלו מס' פרויקטים שיאפשרו ניצול אנרגטי טוב יותר ועידוד השימוש ברכבים חשמליים תוך הפיכת המרחב הציבורי לנגיש יותר לרכבים אלה. העיר נתניה כבר החלה במגמה זו תוך בניית גגות פוטו-וולטאיים על גבי מבני ציבור והתקנת עמדות טעינה חשמליות ברחבי העיר.
נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם משרד האנרגיה על מנת להמשיך לקדם ולפתח את נתניה״.