עיריית נתניה נערכת למלחמה מהצפון צילום: נתניה נט 

עיריית נתניה מתכוננת לתרחישי מלחמה ולתפקוד חיוני בזמן חרום. יורם כהן "עיריית נתניה נערכת לתת מענה כולל לאלפי תושבים בזמן מלחמה"

בשבוע שעבר ערכה עיריית נתניה בשיתוף פיקוד העורף תרגול מיוחד עם כל עובדי החרום ובעלי התפקידים הרלוונטים בעירייה, למקרה של לחימה מהצפון ודרישה מהתושבים לשהות במקלטים לתקופה ממושכת.
במסגרת תרחישי החירום, עיריית נתניה נערכת לתרחיש של לחימה ממושכת מהצפון, הכולל צורך במענה לתושבים שגרים בבתים ללא מיגון בביתם וללא מיגון בקרבתם.
כחלק מההכנות הכשירה עיריית נתניה 26 בתי ספר וכן 16 חניונים ברחבי העיר שאושרו ע"י פיקוד העורף לשמש כמחסה ציבורי לצורכי התגוננות אזרחית. החניונים בחרום ישמשו כמקום לשהייה ולקבלת שירותים חיוניים, שיאפשרו התנהלות תקינה ככל האפשר, לתקופת החרום, עד להסרת האיום.
בנוכחות כל עובדי החרום בעירייה, הסביר יורם כהן, מנכ"ל העירייה, את חשיבות ההיערכות למלחמה מהצפון ואת פעולות העירייה בנושא (צפו בעיקרי הדברים על ההכנות של עיריית נתניה למלחמה).

מנכ"ל העירייה סיפר כי במסגרת ההיערכות לאתגרים העומדים בפני העירייה, נפגש עם מנכ"ל עיריית קרית שמונה, על מנת ללמוד מהניסיון שלהם על התנהלות בזמן חרום ופינוי תושבים. כהן הסביר שבעת לחימה ככל הנראה חלק מבעלי התפקידים לא יוכלו להגיע ולבצע את עבודתם (הבעלים מגויסים, הילדים בבית, הדרכים חסומות וכו') "עקב כך אנו מגדילים בצורה משמעותית את מערך המתנדבים ונצטרך להסתייע בפיקוד העורף שמלווה אותנו בצורה אדוקה", אמר והוסיף כי כחלק מהתרחיש ייתכנו הפסקות חשמל ארוכות והסביר כי העירייה התארגנה עם גנרטורים גדולים למתן מענה לתושבים לשירותים חיוניים והטענת טלפונים. "מדובר על הפסקות חשמל באזור שלנו של 48 שעות ללא תקשורת לחלוטין. כמו כן פניתי לשלוש חברות הסלולר בדרישה להתקין גנרטורים באנטנות הסלולר שלא יעבדו במקרה של הפסקת חשמל. לצורך כך רכשנו 10 מכשירים לווייניים כדי שנוכל לדבר עם משרדי ממשלה ועם גורמים בחרום-. העירייה מתארגנת גם בנושא של הודעות לציבור – במקרה שלא נוכל לשלוח הודעות הודעות אסאמאס ווטסאפ, אנחנו מתארגנים עם הודעות נצורות, פיזיות, בכלי רכב של הפיקוח העירוני והשיטור העירוני שיעברו ברחובות עם כריזה, ובנוסף יש לנו שיתוף פעולה בכל המקומות שצריכים לשים בהם גנרטורים עם חברת חשמל, כך שיהיה בהם תיעדוף".
רותם אשכנזי מנהלת אגף נכסים בשגרה ומחסות המוניים בחרום הוסיפה "אנחנו מקיימים תרגיל שמטרתו היא הכשרה של עובדי עירייה בחרום, של הסגל המקצועי בשיתוף פיקוד העורף, מד"א, משטרה, כיבוי אש, חברת חשמל, מי נתניה ועוד גופים רבים. עיריית נתניה נערכת ונרתמת למיגון של תושבי העיר. הרעיון הוא שכל תושב יידע מראש מה הוא עושה בזמן חירום".

ביום התרגול נלקחו עובדי החרום לסיור בחניון שהוסב למחסה המוני, על מנת להמחיש לעובדי החרום על מנת שיוכלו לתפקד טוב יותר בזמן אמת.
יוסי בר, ראש אגף חרום ובטחון בעירייה הסביר על מבנה המחסה והשרותים השונים הניתנים לו "עם פרוץ המלחמה עיריית נתניה נערכת להסדיר את נושא המיגון. התוכנית נקראת תוכנית מיגון רשותית מבוססת על 26 בתי ספר למיגון ו-16 חניונים תת קרקעיים. אנחנו נדאג לסדר לתושבים פינות שהייה. יש פינות לתפילה, פינות משחקייה לילדים, פינות עזרה ראשונה, פינות להחלפת בגדים, פינות לטיפול של עובדים סוציאלים ופסיכולוגיים וכו".