"בשבוע הבא אהיה ראש העיר ומרים תיזכר כמי שהפסידה בבחירות" חבר המועצה אבי סלמה

אבי סלמה מוכן ומזומן ליום הבוחר ומבהיר בראיון לקראת הישורת האחרונה: "נתניה הלכה אחורה בהרבה תחומים ויש עייפות של המערכת. יש נסיקה משמעותית בסקרים לטובתי ונתניה רוצה דרך חדשה. אנחנו רעבים להצלחה למען תושבי העיר ולמען הילדים שלנו" 

אבי סלמה כבר לא יכול לחכות ל-27 בפברואר. הבחירות לרשויות המקומיות שנדחו בשל מלחמת 'חרבות ברזל' אוטוטו כאן, ויהוו את שיאו של הקמפיין המתוקשר בו הודיע כי הוא האיש הראוי להחליף את מרים פיירברג-איכר כראש עיריית נתניה ולהוביל את העיר לדרך חדשה.

"זה המאני טיים, אנחנו רצים ונהנים, אבל אין זמן להתרגש", הוא אומר בראיון ל'נתניה נט'. "הסקר האחרון היה דרמטי והראה על 37% למרים ו-34% לי. המערכה מאוד צמודה, הקמפיינים עובדים ויש עדיין אנשים שמתלבטים ויכולים להכריע את הכף. בסופו של דבר יש נסיקה משמעותית גדולה לטובתנו ורצון למועמדות שלי. אני אומר באופן ברור: נתניה רוצה לצאת לדרך חדשה. זה מה שנביא כסיעה וזה מה שאביא כמי שיעמוד בעזרת השם בראשות העיר ביום רביעי הבא".

עוד הוסיף סלמה כי "תושבי נתניה צריכים לבחור אם הם רוצים עוד מאותו דבר - משהו שפועל באותה צורה עם עייפות גדולה של המערכת אחרי 25 שנה, או ללכת עם האלטרנטיבה שאנחנו מציעים – נתניה שוויונית עם מענה לכל הקהלים תוך שירות מעולה וכלים אמיתיים לתושבים ברמה אחרת לגמרי. אסור שתהיה כניעה לבינוניות בשנת 2024 ולכן אנחנו רוצים להוביל את העיר לדרך חדשה".

בדיעבד, יש משהו שהיית עושה אחרת במהלך הקמפיין?

"הייתי שמח אם לא הייתה נכפית עלינו מערכת בחירות בתוך מלחמה, כי גם הראש שלנו כאנשי מטה עם החיילם בחזית ומשפחות החטופים שעוברות גהינום עלי אדמות, אבל נכפה עלינו לעשות זאת ונפעל להוביל את העיר בצורה טובה וברורה. אנחנו רעבים להצליח למען תושבי העיר ולמען הילדים שלנו".

כאן מתייחס סלמה לתופעה המדאיגה, לדבריו, של נטישת העיר. "זה לא סוד שהדור הצעיר בורח ונוטש את נתניה, זו זליגה ארוכת שנים שלא יכולה להימשך וצריך לעצור אותה באופן מיידי", הוא מבהיר. "חשוב לתת מענה לילדים ולנוער ולהחזיר את נתניה למקום שכיף להיות בו. אנחנו בין המפלגות היחידות, בטח עם מועמד לראשות העיר, שנתנו מארג מלא של תכנית פעולה איך להוביל את נתניה. אני מגיע מהסקטור הפרטי, מתחום הבנקאות עם ניסיון עשיר בניהול מערכות, ומביא איתי כלים מאוד משמעותיים והבנה שהבסיס של גוף שירותי הוא מתן שירות נאות ברמה גבוהה לתושבי העיר. התושבים משלמים ארנונה וצריך לתת תמורה בעד האגרה".

בהתחשב בנסיבות ובמציאות בה ישראל נמצאת עדיין במלחמה, יש חשש מאחוז הצבעות נמוך?

"אני לא חושש מאחוז הצבעה נמוך. אנשים צריכים לצאת מהבית ולהוביל שינוי כי אכפת להם מהעיר שלהם. בסופו של דבר הקשב הציבורי הוא למלחמה, אבל ההכרעה בקפלי היא לחמש השנים הבאות. צריכה להיות הכרעה לדרך חדשה וכל הכרעה אחרת תגרום נזק משמעותי לנתניה. יש כאן הזדמנות לראשונה אחרי 25 שנה להוביל את נתניה להכלה, הבנה ושותפות בין התושבים, שהם הלקוחות של העירייה, לבין העירייה עצמה. את מה שיקרה פה בעוד עשר שנים צריך לתכנן כבר היום ואני מזמין את כולם לבדוק שאכן עמדתי במילתי".

מסר למרים

רגע לפני הבחירות, אי אפשר להתעלם מהמאבק החזיתי בחודשים האחרונים בין סלמה לראש העירייה המכהנת, מרים פיירברג-איכר. מי שהיו קרובים מאוד, ולראייה שלל התפקידים הכלכליים שקיבל סלמה בתחילת הקדנציה, הפכו ליריבים מרים לאחר שהאחרון הודיע כי יתמודד מולה ראש בראש בבחירות.

"אני מאוד מעריך את מרים וחושב שזה הדדי, כי לא בכדי קיבלתי את התפקידים הכלכליים בתחילת הקדנציה", אומר סלמה. "אני רוצה לפנות אליה אישית ובטוח שגם היא יודעת שהגיעה זמנה לפנות את מקומה לדרך חדשה. אני יכול לומר חד משמעית שהיא לא התכוונה להתמודד בבחירות הקרובות, אך נכנעה ללחצים של מקורבים שרוצים להמשיך ולשלוט. אני מצר על כך שהיא תיזכר כמי שהפסידה בבחירות והייתי שמח לו הייתה לוקחת אחריות מנהיגותית ומודיעה שאחרי 25 שנה הגיע הזמן לחזור הביתה, לטייל בעולם ולטפל בנכדים. בעשור האחרון נתניה דורכת במקום ואף הולכת אחורה. אין לי ספק שהפגישה הראשונה שלי כראש עיר תהיה פגישת חפיפה עם מרים, בה אשתף אותה בתוכניות של דרך חדשה עבור נתניה בעשור הקרוב ואודה לה על 50 שנות פעילות בעיריית נתניה".

בנימה אישית, אתה מדמיין את תואר 'ראש העיר' מתנוסס לפני השם שלך?

"האמת שאני רוצה להישאר אבי גם אם אהיה ראש עיר או בכל תפקיד אחר, כמו שהיה עד היום. גינוני כבוד פחות מרשימים אותי. כל חיי התמקדתי בלעשות את הכי טוב שאני יכול, ויחד עם זה מגיעה גם הערכה מקצועית וציבורית. כך נהגתי לאורך הקריירה, וכך אמשיך גם בעתיד".

במטה הבחירות של 'נתניה אחת' סירבו להגיב לטענות.